
Plena inclusión i la Universitat Nacional de Educación a Distancia (UNED) col·laboren novament per oferir una nova edició del curs d’Expert Universitari en facilitació processal. L’objectiu és formar professionals que puguin garantir l’accés a la justícia de les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament en entorns judicials o policials. Aquesta formació, que es durà a terme entre desembre de 2025 i juliol de 2026, consta de 375 hores lectives i atorgarà 15 crèdits ECTS. El programa es farà majoritàriament en línia, amb un component presencial de 20 hores en entorns professionals reals.
Per tal d’impulsar la xarxa de facilitació, Plena inclusión finançarà 20 beques, cobrint la meitat del cost de la matrícula (550 euros dels 1.100 que costa el curs). Aquesta mesura s’emmarca en el 6è Pla Estratègic de Plena inclusión, que preveu el desplegament d’una xarxa estatal de serveis de facilitació i intercanvi d’experiències.
Els interessats a sol·licitar una de les beques han de contactar amb la seva federació corresponent i tenir una titulació universitària en àrees com ara psicologia, treball social, pedagogia, teràpia ocupacional, educació social, logopèdia o criminologia, entre d’altres. Es valorarà de manera especial l’experiència professional en l’àmbit de la discapacitat o la justícia, així com la formació prèvia en facilitació processal.
Les sol·licituds s’han d’enviar abans del 26 d’octubre de 2025 a l’adreça de correu electrònic facilitador.procesal@plenainclusion.org, amb l’assumpte “Solicitud CURSO FACILITADOR 25-26”. Els candidats seleccionats seran notificats abans del 3 de novembre, cosa que els donarà temps suficient per formalitzar la matrícula dins del termini oficial establert per la UNED.
Per a més informació sobre el curs, les bases i els models de compromís, es pot consultar aquest enllaç.
Secció patrocinada per
