Dijous, 1 gener 2026
IniciDISCAPACITATManresa es posa a la pell de les persones amb dificultat de...

Manresa es posa a la pell de les persones amb dificultat de visió en la Setmana de l’ONCE a Catalunya

L’alcalde de la ciutat va experimentar en primera persona les sensacions i dificultats amb què es troben en el seu dia a dia

alcalde manresa setmana once catalunya
Marc Aloy Guàrdia passejant amb unes ulleres i un bastó // Foto: Ajuntament de Manresa

Manresa va col·laborar ahir amb el conjunt d’actes de sensibilització que s’organitzen en el marc de la Setmana de l’ONCE a Catalunya. L’alcalde de la ciutat, Marc Aloy Guàrdia, va experimentar la sensació que viuen les persones amb dificultats de visió o que són invidents.

Amb el suport de Maite Siles Funes, directora de l’agència de l’ONCE a Manresa, i de Vicky Díaz Martín, tècnica de rehabilitació de l’entitat, l’alcalde es va posar diverses ulleres que simulen diversos problemes greus de visió. Posteriorment es va col·locar un antifaç per posar-se a la pell d’una persona totalment invident. D’aquesta manera es va desplaçar per l’Ajuntament, i posteriorment, amb l’ajuda d’un bastó i la tècnica de l’ONCE, va sortir a la Plaça Major a prendre un cafè per comprovar les dificultats amb les que es troben les persones amb discapacitat visual quan surten a la via pública.

Setmana de l’ONCE a Catalunya

Les activitats programades per celebrar la Setmana de l’ONCE a Catalunya tenen una finalitat múltiple: donar a conèixer la feina que diàriament es realitza a l’entitat, visibilitzar les capacitats dels afiliats i afiliades, i sensibilitzar la ciutadania donant a conèixer com és el dia a dia d’una persona cega o amb baixa visió.

Els 18 centres i agències que l’ONCE té a Catalunya (Barcelona, Badalona, El Prat de Llobregat, Granollers, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa, Mataró, Molins de Rei, Sabadell, Terrassa, Vic, Vilanova i La Geltrú, Girona, Blanes, Figueres, Lleida, Reus i Tarragona) organitzen aquests dies un ampli programa d’activitats de la Setmana de l’ONCE Catalunya, que culminarà amb la celebració del Dia de la Gran Família de l’ONCE, que tindrà lloc a Montserrat aquest proper diumenge, 12 de juny.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.