Dimecres, 19 febrer 2025
Inici8ML’ocupació entre les dones amb discapacitat creix sis vegades menys que entre...

L’ocupació entre les dones amb discapacitat creix sis vegades menys que entre els homes

Segons l'informe 'Radiografia del mercat laboral de les persones amb discapacitat' realitzat per la Fundació Randstad

ocupació de les dones amb discapacitat
Una dona en cadira de rodes treballant a un magatzem // Foto: 123RF/mrwed54

L’ocupació entre les dones amb discapacitat va créixer el 2022 sis vegades menys que entre els homes, segons es desprèn de l’informe ‘Radiografia del mercat laboral de les persones amb discapacitat’ realitzat per la Fundació Randstad juntament amb Randstad Research.

L’anàlisi, elaborada a partir de les últimes dades facilitades per l’Imserso i l’INE el 2022, reflecteix que aquest any al voltant de 21.000 persones amb discapacitat van aconseguir feina. Tot i això, l’augment es va donar gairebé exclusivament entre els homes, amb una taxa de creixement del 6,6% davant el 0,7% entre les dones.

La taxa d’activitat de les dones amb discapacitat es va situar el 2022 al 34%, mentre que la taxa d’ocupació va ser del 27%. Pel que fa a la situació d’atur d’aquestes dones, destaca la millora experimentada el 2022 respecte a l’any anterior, amb 8.500 persones menys, fet que suposa una taxa d’atur del 20,7%.

Pel que fa al perfil, el 90% són assalariades i 3 de cada 4 tenen un contracte indefinit a jornada completa. Així mateix, més de la meitat té un nivell formatiu mitjà, mentre que el 38% tenen estudis universitaris, un pes superior al del conjunt dels ocupats amb discapacitat amb aquest nivell de formació (31%).

Fundació Randstad, que treballa per aconseguir la igualtat d’oportunitats a l’ocupació per a les persones amb discapacitat, va atendre el 2023 un total de 5.059 usuaris. D’aquests, 2.978 (58,87%) van ser dones. A més a més, el 40,60% dels contractes laborals signats a través de l’entitat van ser per a dones.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES