Llum verda del Parlament a la creació de la figura de l’Auxiliar Esportiu a Catalunya

La Comissió d'Esports aprova una proposta presentada per Junts per garantir el dret a l'activitat física de les persones amb dependència, malgrat les abstencions del PSC i Vox

Llum verda del Parlament a la creació de la figura de l'Auxiliar Esportiu a Catalunya
El diputat de Junts, Isaac Padrós, al Parlament de Catalunya // Fotos: (cedida)

El Parlament de Catalunya ha fet un pas endavant significatiu per a la inclusió real en l’àmbit de l’activitat física. Aquest passat dimarts, 24 de març, la Comissió d’Esports va aprovar una proposta de resolució que insta el Govern a implementar i regular la figura de l’Auxiliar Esportiu a tot el territori català. Aquesta nova figura professional neix amb l’objectiu de ser el suport indispensable per a les persones amb discapacitat i dependència que necessiten l’ajuda d’una tercera persona per poder exercir el seu dret a la pràctica esportiva de manera habitual i segura.

La iniciativa, que ha estat liderada pel diputat Isaac Padrós del grup parlamentari de Junts per Catalunya, va tirar endavant gràcies als suports d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i el Partit Popular, mentre que el Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) i Vox es van decantar per l’abstenció. Aquest suport parlamentari és el fruit de l’impuls de l’activista César León Ortega, un ferm defensor dels drets del col·lectiu, qui defineix l’Auxiliar Esportiu com una “eina imprescindible” per superar les barreres personals i físiques que, actualment, impossibiliten la pràctica de l’esport a molts ciutadans.

Un greuge que neix del bloqueig institucional

L’aprovació d’aquesta resolució arriba després d’un període de frustració per part dels impulsors. L’origen del conflicte es remunta al juliol de 2025, data en què César León Ortega es va reunir amb el Conseller d’Esports, el senyor Berni Álvarez, per lliurar-li un llistat de demandes urgents en matèria d’activitat física adaptada. Malgrat que el titular de la Conselleria d’Esports es va comprometre a estudiar les peticions, la part impulsora denuncia un silenci administratiu persistent i la manca de resposta a totes les sol·licituds posteriors de seguiment.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Davant d’aquest escenari de paràlisi del Govern, la intervenció del diputat Isaac Padrós ha estat determinant per traslladar el debat directament a la cambra catalana. Amb la proposta ja aprovada, l’objectiu ara és que que la figura de l’Auxiliar Esportiu es faci realitat i no es quedi només en bones intencions.

La finalitat última és garantir que la situació de dependència no sigui mai més un obstacle per a la salut, assegurant que qualsevol persona, independentment de les seves capacitats, pugui gaudir dels beneficis de l’esport en condicions dignes.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES