
La cooperativa Lleure Quàlia, que forma part del Grup Alba, ha ampliat l’oferta de lleure per aquest estiu, superant fins i tot l’oferta d’abans de la pandèmia. Dins la nova oferta destaca l’ampliació de les activitats de lleure per a persones amb discapacitat i del Club Social Airecel, persones amb malaltia mental, amb 20 activitats al llarg de l’estiu, 4 torns de vacances, i casals i 2 torns de colònies pels infants de l’Escola Alba.
L’oferta de la cooperativa Lleure Quàlia contempla 38 casals d’estiu a diferents poblacions de les comarques de Lleida. S’amplien els torns de colònies amb 2 torns de colònies a la casa de colònies de Llesp i com a novetat 4 torns més a la casa de colònies a Gerri de la Sal.
Per als joves, gestionen 6 camps de treball de la Generalitat i impulsen 6 camps de treball locals a diferents poblacions. Com a novetat també organitzen una ruta amb joves de 15 a 17 anys per a realitzar una part del camí de Sant Jaume per la ruta d’Euskadi.
Com explica Lluís Nadal, un dels socis de la cooperativa: “No volíem plantejar un estiu com l’anterior, amb l’experiència de l’any passat vam veure que amb prudència i seguint els protocols es podia continuar oferint lleure de qualitat. La resposta també ha estat positiva entre les famílies que tornen a veure el lleure com una necessitat vital pels seus fills i filles”.