Divendres, 22 octubre 2021
IniciEducació InclusivaDincat nega que la llei Celaá contempli el tancament dels centres d’educació...

Dincat nega que la llei Celaá contempli el tancament dels centres d’educació especial

Lamenta la interpretació manipulada i parcialment falsa que s’ha fet des d’alguns sectors

centres educacio escecial esclat llei celaa
Un infant en el Centre d’Educació Especial Esclat // Foto: Dincat

La recent reforma educativa, coneguda com a Llei Celaá, ha provocat multitud de comentaris i reaccions entre les famílies i la comunitat educativa. Un dels aspectes que més confusió ha creat ha estat si la nova llei posava en perill la continuïtat dels centres d’educació especial.  

En aquest sentit, Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, assegura que la LOMLOE en cap cas, contempla el tancament dels centres d’educació especial (CEE). De fet, la federació, que engloba els CEE concertats a Catalunya, reconeix la nova llei com un pas més cap a l’educació inclusiva de qualitat, així com cap al reconeixement de la tasca essencial que duen a terme els centres d’educació especial. Ara sí, la federació alerta que per poder r garantir aquestes millores, és necessari que l’administració pública acompanyi la Llei dels recursos econòmics adequats que, fins ara, no s’hi ha destinat. 

Dincat lamenta que s’hagi fet una interpretació manipulada i parcialment falsa del text normatiu provocant malestar, angoixa i confusió entre les famílies de l’alumnat amb discapacitat. “Aquest tipus de desinformació no fa més que agreujar els prejudicis i estereotips socials als quals ha de fer front l’alumnat amb necessitats educatives especials”, adverteix Mariona Torredemer, representant d’Educació Especial a Dincat. 

Una llei Celaá més inclusiva

Pel representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, la nova llei Celaá pretén millorar la capacitat de l’escola ordinària per evitar que aquest alumnat sigui considerat una dificultat en comptes de considerar-los nens i nenes amb dret a ser reconeguts, valorats i capaços de contribuir de forma molt positiva a l’aula i a l’escola en el seu conjunt. I, pel que fa als centres d’educació especial, els reconeix com una font de coneixement, experiència i expertesa imprescindible i, per això, se’ls atorga un paper fonamental com a centres de referència i suport per tot el sistema educatiu. 

D’altra banda, considera que la nova normativa s’alinea amb les consideracions internacionals respecte a l’educació inclusiva, que estableixen la importància d’assegurar un sistema d’educació de qualitat no discriminatòria; de promoure la igualtat d’oportunitats d’aprenentatge; de desenvolupar el paper de les escoles especials com a centres de recursos; i d’augmentar la capacitat inclusiva de les escoles ordinàries i millorar el seu suport cap als alumnes. 

“L’accés a les aules i escoles ordinàries té un efecte molt positiu sobre la progressió de l’alumnat amb necessitats educatives especials a escala curricular i també social. Però això no resta importància al paper que juguen els centres d’educació especial, que són fonamentals a l’hora d’atendre l’alumnat amb necessitats de suport més complexes i com a centres de referència i de suport a l’escola ordinària. Ara bé, cal invertir recursos des de l’administració pública per tal que aquestes millores siguin una realitat”, afirma Torredemer. 

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES