
La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, ha visitat la residència i centre de dia Sant Gabriel de Centelles per conèixer de primera mà el dia a dia d’aquestes instal·lacions i conversar amb els professionals i usuaris. Aquesta visita ha servit per posar en valor la importància d’aquest nou model d’atenció i per destacar el compromís del Govern amb el benestar de les persones grans.
“La millor manera d’avançar és garantir un continu assistencial, tant si la persona transita per serveis de l’àmbit social com sanitari, mitjançant un únic referent social i fent que els equips treballin de forma coordinada i no d’esquena els uns als altres”, ha afirmat la consellera.
La Generalitat de Catalunya està a punt d’implementar un canvi revolucionari en l’atenció a les persones grans que viuen en residències. Abans del primer trimestre de 2025, totes les residències de Catalunya disposaran d’un nou model d’atenció integrada social i sanitària. Aquest model, fruit de la col·laboració entre els departaments de Drets Socials i Inclusió i Salut, busca garantir una atenció més completa, coordinada i centrada en les necessitats individuals de cada persona.
“El desplegament del model a totes les residències de Catalunya està molt avançat i es completarà durant el primer trimestre de 2025. Són el domicili de les persones que hi viuen i, per tant, se’ls hi ha de garantir la mateixa atenció de qualitat que a la resta de població”, ha remarcat la consellera Martínez Bravo.
UNA ATENCIÓ MÉS COORDINADA I CENTRADA EN LA PERSONA
El cor d’aquest nou model resideix en la coordinació entre els equips d’atenció primària (EAP) i els professionals de les residències. Els EAP assumiran la responsabilitat d’atendre directament a les persones que viuen en les residències del seu territori, treballant estretament amb els equips de la residència i amb la resta d’actors del sistema públic de salut.
Amb la implementació d’aquest nou model, Catalunya es posiciona a l’avantguarda de l’atenció a les persones grans, oferint un sistema més humà, eficient i centrat en les necessitats individuals. A més, la creació de l’Agència d’Atenció Integrada Social i Sanitària de Catalunya (AGAISS-Cat) serà clau per garantir la coordinació i la sostenibilitat d’aquest model a llarg termini.
També s’haurien d’incloure els discapacitats que viuen a Residències .