26.4 C
Barcelona
Dissabte, 19 setembre, 2020

Últimes notícies

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

Les persones amb dislèxia reclamen un marc normatiu per atendre als alumnes

marc-normatiu-alumnes-amb-dislexia
La dislèxia és un trastorn neurològic que afecta a la lectoescriptura // Foto: Wikimèdia Commons

Amb motiu del Dia Internacional de la Dislèxia, les associacions de persones dislèxiques van demanar dimarts passat un marc normatiu i de formació per als professors universitaris que garanteixin l’atenció als alumnes afectats per aquest trastorn neurològic, que afecta a un 10% dels espanyols i que causa el 40% dels fracassos escolars.

Tot i que a l’any 2012 es va elaborar un document per la Comissió Tècnica de la Universitat i Discapacitat a Catalunya (UNIDISCAT) amb recomanacions per atendre a les persones amb dislèxia a la universitat, aquest suport a resultat insuficient per Neus Buisán, la directora de l’Associació Catalana de la Dislèxia, que va assegurar que “el professorat, tant de les universitats com dels col·legis es mostra preocupat i desorientat a l’hora d’atendre als alumnes afectats per aquest trastorn”.

A Catalunya s’apliquen algunes mesures per als dislèxics, com oferir més temps en les proves d’accés a la universitat i utilitzar un criteri diferent per penalitzar les faltes d’ortografia. Per poder comptar amb aquestes mesures és necessari comptar amb el diagnòstic mèdic de dislèxia i haver seguir un pla individualitzat a primer i segon de batxillerat.

La dislèxia és una trastorn neurològic crònic que en bona part és genètic i que afecta a la lectoescriptura, encara que no a les habilitats cognitives. A les persones afectades els costa identificar els sons fonològics i traduir-los en una determinada lletra.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, anuncis i ofertes exclusives del món de la discapacitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

NO ET PERDIS...

Els 300 milions de persones afectades per Malalties Rares celebren el seu dia reclamant una millor atenció

Com no podia ser d’una altra forma, el Dia de les Malalties Rares se celebra enguany el...

La demanda de població dependent a Catalunya supera de llarg les previsions en els darrers dos anys

D’ençà de l’entrada en vigor de la Llei de l’Autonomia Personal i l’Atenció a la dependència (LAPAD),...

El CERMI proposa una reforma legal que atorgui a les persones amb dependència el grau de discapacitat del 33%

El Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) ha fet arribar al Govern central...

El sector de la discapacitat reclama un Codi d’Accessibilitat adaptat a les necessitats reals del col·lectiu

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa del col·lectiu a...

Falten suports a l’aula per als alumnes amb síndrome d’Asperger

“El meu Asperger m'ajuda a no creure en mentides. Em fa diferent, i ser diferent és un...