
Les campanyes publicitàries audiovisuals de l’Administració General de l’Estat i dels medicaments incorporen per mandat legal des d’aquest mes de gener la interpretació en llengua de signes, cosa que incrementa l’accessibilitat per a persones sordes.
Així es dóna efectivitat al mandat contingut a l’article 5 la Llei 29/2005, de 29 de desembre, de Publicitat i Comunicació Institucional, modificat el 2023 en virtut de la Llei 11/2023, gràcies a una proposta que va fer el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi).
La normativa disposa que “les campanyes institucionals de publicitat i de comunicació de lʻAdministració General de lʻEstat comptaran amb subtitulat, interpretació en llengua de signes i audiodescripció, i promouran els formats que assegurin lʻaccessibilitat cognitiva”.
D’aquesta manera, des de l’aprovació de la Llei 11/2023 les campanyes de publicitat i comunicació de l’Administració d’Estat han d’incorporar, a més a més del subtitulat -exigible des del 2005- com a mesures addicionals la interpretació en llengua de signes.
Aquesta mesura també s’aplica a la publicitat audiovisual de medicaments, que es regeixen per la mateixa normativa d’accessibilitat que la de l’Administració de l’Estat.
Aquesta modificació legal a favor de l’accessibilitat universal amplia els públics de la publicitat institucional i de medicaments, afavorint que aquesta informació arribi a més persones amb discapacitat, segons va explicar el Cermi en un comunicat.