23.5 C
Barcelona
Dijous, 28maig 2020

Les associacions i fundacions poden adoptar acords per mitjans telemàtics durant l’estat d’alarma

Has de llegir...

Un informe del CERMI recull la vulneració dels drets humans de les persones amb discapacitat a Catalunya

L'informe fa referència a la segona activitat de la Guàrdia Urbana // Foto: Ajuntament de Barcelona El Comitè...

Més facilitats de les persones amb discapacitat per accedir als ajuts per pagar el lloguer

La COVID-19 està afectant també al pagament dels lloguers d'habitatges // Foto: Wikimedia Commons La Generalitat de Catalunya...

COCARMI preocupat perquè es pugui retallar la dotació d’atenció a persones amb discapacitat

Una persona amb discapacitat pujant a un taxi adaptat // Foto: Arxiu El president del Comitè Català de...

El Govern destina més de 9M€ a projectes d’inserció laboral de persones amb discapacitat

Les persones amb discapacitat són un col·lectiu de difícil inserció laboral // Foto: UAB.cat El Departament de Treball,...
justícia associacions fundacions acords telemàticament estat alarma

Un nou decret del Departament de Justícia faculta les associacions i fundacions perquè, tot i que no estigui previst en els seus estatuts, puguin reunir-se i adoptar acords per videoconferència i altres mitjans telemàtics durant l’estat d’alarma pel COVID-19. No obstant això, degut a l’emergència sanitària, les entitats podran ajornar la presentació obligatòria dels comptes anuals i altres documents. Els terminis legals començaran a comptar a partir de la data de la finalització de l’estat d’alarma.

A més de la presentació dels comptes anuals, la norma també suspèn temporalment els terminis per a la seva elaboració i aprovació, i els previstos per a la reunió dels òrgans col·legiats. Si aquestes reunions ja havien estat convocades abans de la declaració de l’estat d’alarma, es podran ajornar o modificar. I es podran adoptar acords, fins i tot sense necessitat de reunió, perquè les entitats puguin continuar treballant quan sigui necessari.

Les associacions i les fundacions es poden adreçar al correu electrònic dgdret.justicia@gencat.cat  per resoldre dubtes sobre la normativa durant l’emergència sanitària.

Aquestes mesures estan incloses en un nou decret llei, ja aprovat pel Govern, que dona solucions per a la gestió d’aquestes entitats durant el confinament. L’objectiu de la nova regulació és salvaguardar els interessos de les associacions i fundacions en la situació extraordinària provocada per la declaració de l’estat d’alarma. 

- Advertisement -

Més articles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Advertisement -

Últimes notícies

La Generalitat declara Special Olympics Catalunya com a Entitat d’Utilitat Pública

L'enitat treballa per la inclusió de les persones amb discapacitat intel·lectual // Foto: Special Olympics Catalunya La Generalitat...

Maite Ruiz: “La LADD està formada per persones interessades en la defensa dels drets”

Maite Ruiz, presidenta de LADD // Foto: Associació LADD Hem volgut parlar en aquesta entrevista amb Maite...

Barcelona llança un pla de xoc en salut mental per combatre els efectes de la Covid-19

Els programes de suport emocional seran vitals per superar la crisi // Foto: Salut Mental Catalunya L’Ajuntament de...

Un assaig clínic accelera la recerca de nous tractaments en malalties neurodegeneratives

L'assaig pot accelerar les vies per trobar possibles tractaments // Foto: Federació ASEM Un assaig clínic per a...

Maravillas Rojo: “Aquesta crisi ha posat de relleu la importància de la vida i les persones”

L'espai #reflexionsdefutur ha entrevistat a Maravillas Rojo // Foto: Taula Tercer Sector A partir de la crisi sanitària,...