21.4 C
Barcelona
Diumenge, 5 juliol, 2020

L’Ajuntament de Girona renova l’adjudicació del servei de teleassistència ampliant els serveis i la cobertura

Recomanats

El Procicat aprova el Pla sectorial de represa de la normalitat en l’àmbit residencial

El Procicat ha aprovat el Pla sectorial de represa de la normalitat...

Dincat veu inacceptable el retard en els pagaments a les entitats socials anunciat pel Govern

El sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya s’ha sumat avui a...

Girona servei teleassistència serveis cobertura
El model del servei permetrà un seguiment més individualitzar dels usuaris // Foto: gencat

L’Ajuntament de Girona ha renovat per dos anys -amb possibilitat de dos anys més de pròrroga- l’adjudicació del servei de teleassistència per a persones majors de 65 anys i persones en situació de dependència a l’empresa Televida Servicios Sociosanitarios SLU, segons ha aprovat la Junta de Govern Local aquesta mateixa setmana.

El nou contracte inclou millores respecte l’anterior, com l’augment de la cobertura (24 hores al dia els 7 dies de la setmana) de la unitat mòbil del servei, la posada en marxa d’una web amb accés a cuidadors i familiars de les persones usuàries del servei per tal de fer-ne el seguiment i la implantació d’un model més centrat en la persona, que permet fer un seguiment més individualitzat.

“Des del primer dia hem tingut clar que la prioritat d’aquest govern són les persones i el seu benestar i, sobretot, procurar per les persones en situació de vulnerabilitat. L’objectiu del servei de teleassistència és acompanyar les persones que, a causa de l’edat o d’altres factors, necessiten un suport però, alhora, promoure al màxim la seva autonomia per millorar-ne la qualitat de vida”, va explicar la regidora d’Igualtat i Drets Socials, Salut i Dinamització del Territori de l’Ajuntament de Girona, Eva Palau.

La teleassistència és un servei tècnic de suport i intervenció social que permet a les persones usuàries, mitjançant la línia telefònica, disposar d’un servei d’atenció permanent, Principalment és un servei preventiu en casos de soledat, caigudes, seguretat i suport a la xarxa social i familiar i s’adreça a persones en situació de risc o fragilitat per factors d’edat, socials, sanitaris o funcionals.

La previsió mensual actual que es fa del nombre de terminals de teleassistència actius a la ciutat és de 2.000 unitats. El 2017 es va amb 1.601 terminals actius, que cobrien 2.060 persones usuàries.

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -

NEWSLETTER

Subscriu-te per estar al dia de les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius

Últimes notícies

El Centre d’Atenció Diürna d’ASPID reprèn l’activitat en un entorn segur pels usuaris

El Centre de dia Candi Villafañé d’ASPID ha reprès l’activitat presencial després...

Una mirada personal a l’escola inclusiva

La meva experiència en una USEE (Unitat de Suport Educatiu Especial) va començar l’any 2012, a l’Institut...

La incertesa pel coronavirus obliga a suspendre la tercera edició de l’Inspira Festival Inclusiu 2020

La Fundació MAP i l'Ajuntament de Ripoll han decidit no celebrar la tercera edició de l'Inspira Festival...

El Grup Alba inicia un nou model dels serveis diürns als nous espais de Guissona, Agramunt i Verdú

El Grup Alba ha iniciat un canvi de rumb dels seus serveis diürns cap a un model...

Katherina Harder: “ El format online ens permet acompanyar persones grans a relacionar-se amb la tecnologia”

Katherina Harder és la directora artística i de programació de La GRAN pantalla, el Festival Internacional de...
- Advertisement -

també pot interessar-te

- Advertisement -