LaFACT commemora el Dia de la Discapacitat amb activitats a tres municipis i denuncia el »maltractament» del Govern

La Factoria Social de Terrassa reitera el seu compromís amb la inclusió laboral de les 600 persones a les quals dona suport, però exigeix al Govern el compliment de les promeses d'inversió en personal de suport

LaFACT commemora el Dia de la Discapacitat amb activitats a tres municipis i denuncia el ''maltractament'' del Govern
L’entitat busca la inclusió de les persones amb discapacitat intel·lectual // Foto: LaFACT

LaFACT, Factoria Social de Terrassa, ha commemorat el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat amb una sèrie d’actes a Terrassa, Sant Cugat del Vallès i Rubí. L’entitat, que té com a fi fundacional la inclusió de les persones amb discapacitat intel·lectual en la societat, ha utilitzat la jornada d’avui, 3 de desembre, per visibilitzar el col·lectiu i, alhora, denunciar la situació crítica del sector.

LaFACT ha dut a terme les següents iniciatives a la comarca del Vallès Occidental:

  • Visita Accessible a la Sala Muncunill: Juntament amb el Servei de Promoció Cultural de l’Ajuntament de Terrassa, l’entitat ha organitzat una visita on les persones amb discapacitat intel·lectual han pogut veure les obres exposades.
  • Conta Contes Inclusiu: Les persones vinculades a l’àrea d’atenció diürna de LaFACT han explicat un conte de Nadal »Els desitjos de Nadal a LaFACT», amb l’objectiu de transmetre els valors de la inclusió, la solidaritat i la igualtat d’oportunitats.
  • Fira d’Entitats Socials a Sant Cugat: LaFACT ha estat present a la Fira d’entitats socials a Sant Cugat per facilitar informació a les famílies i a l’entorn més proper de les persones amb discapacitat intel·lectual.
  • Projecte de Formació a Rubí: L’alumnat del projecte »Rubí, ara sí: vine i forma’t», impulsat per LaFACT, ha explicat la seva experiència en aquest programa formatiu durant la Festa de les entitats i els serveis de l’àmbit de la discapacitat a Rubí. Aquest projecte busca que les persones es formin per treballar com a auxiliars d’hostaleria o cuina.
  • Campanya Giving Tuesday: L’entitat s’ha unit al Giving Tuesday amb una campanya pròpia a través d’Amics de LaFACT. Les persones que s’han descarregat l’aplicació han contribuït a la compra de material sensorial per millorar les habilitats de les persones amb discapacitat intel·lectual de l’entitat mitjançant activitats terapèutiques.

Denúncia per »compromisos en fals» del Govern

La commemoració del 3 de desembre arriba en un »moment complex» per a les entitats que acompanyen les persones amb discapacitat intel·lectual. LaFACT se suma al sector en la denúncia del »maltractament rebut» per part del Govern. Segons l’entitat, els »compromisos en fals» de l’executiu han provocat l’endeutament de les organitzacions.

LaFACT critica especialment les promeses de millora pel que fa a la inversió prevista en personal de suport, ja que finalment serà »inferior i arribarà molt més tard del termini previst».

Malgrat aquest context, LaFACT continua donant suport a més de 600 persones amb discapacitat intel·lectual per aconseguir el seu accés al mercat laboral i la seva inclusió plena. Actualment, l’entitat col·labora i dona suport a més de 75 empreses.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES