
Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona

Més de cinquanta persones es van congregar el dijous 22 de maig a la Lleialtat Santsenca per la celebració de la 6a Jornada Anual de la Xarxa d’Accessibilitat i Vida Independent (XAVI). A l’esdeveniment hi van assistir representants d’entitats del sector de la discapacitat, així com professionals de l’Ajuntament de Barcelona i altres organismes públics, amb l’objectiu de dialogar sobre la participació i els desafiaments en l’accessibilitat i la vida independent per a les persones amb discapacitat.
L’acte va ser organitzat i dinamitzat pel Grup Impulsor de la XAVI. La regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat, Marta Villanueva, va expressar el seu suport a través d’un missatge en vídeo, on va subratllar la importància de “continuar avançant junts cap a una ciutat més inclusiva i participativa”.
El programa de la jornada es va centrar en el treball col·lectiu i el debat obert. Carles Riera (FDC) va oferir una introducció concisa a la participació ciutadana. Seguidament, els participants es van involucrar en una dinàmica de grups per reflexionar sobre la participació en el marc de la XAVI, a partir de diverses preguntes que van estimular el debat i l’intercanvi d’idees. La trobada també va servir per avaluar la feina realitzada durant l’any i es va convidar les entitats a proposar nous temes per a futurs grups de treball.
Un altre punt destacat de l’esdeveniment va ser la renovació parcial del Grup Impulsor de la XAVI. Es va agrair la dedicació d’Esther Adroer (Fundació Astres), qui va finalitzar la seva etapa en el grup, i es va donar la benvinguda a Noelia Fanals (Fundació Malalts Mentals de Catalunya), que s’hi incorpora a partir d’ara.
Aquesta jornada anual reafirma el compromís col·lectiu de progressar cap a un futur més accessible per a tothom. Amb un total de 72 entitats adherides, la XAVI continua la seva tasca incansable per construir una societat més justa i inclusiva. Per a més informació, es pot consultar tota la informació sobre la XAVI.