
La rosa de galeta del Rosal, l’obrador del Grup Alba, seguirà apostant aquest any per la venda online i espera vendre unes 15.000 roses de galeta i xocolata de cara a la campanya de Sant Jordi.
Tot i això i tenint en compte que es tracta d’un producte artesà i amb valor social també es comercialitzarà a través de les botigues de proximitat i punts de venda amb els que l’entitat compte a tota Catalunya.
La tendència cap a la venda online ja es va viure l’any passat en una campanya adaptada a la situació de pandèmia regalant “roses x abraçades”. Per això i pensant en els canvis que està provocant la pandèmia, ha obligat als responsables a apostar fort per la venda online i buscar solucions i accions per protegir encara més un producte que és delicat i que implica un transport.
“La pandèmia ens ha portat situacions noves com, per exemple, que moltes empreses volen comprar la rosa i regalar-la als treballadors, però aquests estan teletreballant i cal enviar-la a casa. Per això hem buscat com reforçar el producte amb un packaging més dur i més protegit, fins i tot hem canviat una mica la fórmula de la galeta per endurir-la una mica i estem treballant per trobar una fórmula de transport més sostenible i que tingui cura del que hi ha dins”, explica Núria Cendoya, una de les responsables de l’obrador.
Tot i això, com a filosofia del projecte segueixen apostant per la petita botiga de proximitat que valora els productes artesans, de qualitat i valor social. “Aquest any ens hem proposat estar presents a les principals ciutats catalanes per tal d’apropar la rosa a la gent i donar suport també les botigues de proximitat amb qui ens agrada treballar. La venda online hi és, però per nosaltres no ha de substituir les petites i grans iniciatives que hi ha al territori”, explica Mònica Viladot també responsable del Rosal.
La campanya de la rosa d’aquest any ha permès contractar a dues persones més que s’afegeixen a les 8 que ja treballen habitualment a l’obrador i d’aquestes 6 són persones amb discapacitat o risc d’exclusió.
D’altra banda El Rosal també ha innovat aquest any a les xarxes creant un filtre interactiu a Instagram ideat per EV events que convida a l’usuari a fer una mossegada a la rosa virtual. Es pot descarregar al perfil de @galeteselrosal. L’obrador convida a tothom a enviar fotografies amb la rosa de veritat utilitzant el hashtag #menjatlarosa ja sigui fent una mossegada i gaudint del seu sabor o regalant-la a una persona estimada.