La millora d’accessibilitat potenciarà l’intercanviador de la plaça d’Espanya

Representants institucional visiten les primeres obres

millora accessibilitat intercanviador plaça espanya
Representants institucionals a la L1 del metro de Barcelona // Foto: TMB

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, acompanyat de la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i la tinent d’alcaldia d’urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, juntament amb altres responsables institucionals de TMB i FGC, van visitar les obres de millora d’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda de l’intercanviador de plaça Espanya, un dels nusos de transport públic més importants de la ciutat de Barcelona.

Les obres, que promou la Generalitat, tindran una durada de 42 mesos i suposen una inversió de 10 milions d’euros, i s’emmarquen dins un projecte per millorar l’accessibilitat de la xarxa de metro, amb una inversió de 80 milions d’euros fins al 2024, en què s’assolirà el 100% (ara està al 92%).

Les principals actuacions iniciades a l’intercanviador de la plaça d’Espanya, amb més de 18 milions de persones usuàries a l’any, tenen com a objectiu millorar l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda o condicionada. Així, es preveu instal·lar un ascensor d’accés al carrer a la confluència de la plaça amb l’inici del carrer Tarragona, construir un vestíbul al costat del centre comercial i implantar un ascensor directe a l’andana de la línia 1 en sentit Hospital de Bellvitge, així com substituir l’actual passera metàl·lica de canvi d’andana per una de nova i instal·lar dos nous ascensors a l’extrem de les andanes.

A l’estació de la L3, es preveu ampliar el vestíbul existent, instal·lar-hi dos nous ascensors i implantar-ne dos més per connectar el nivell del vestíbul amb les andanes. A més, es preveu adaptar el passadís entre les dues estacions de metro amb la supressió dels esglaons en tots dos extrems i la substitució per un sistema de rampes.

Les obres comportaran afectacions en la mobilitat a la plaça d’Espanya i a l’entorn, tot i que d’entrada seran escasses. A partir de l’agost, es reduirà algun carril de circulació i s’ocuparà part de la vorera i la calçada a la cantonada del centre comercial Les Arenes. També quedarà anul·lat el carril bus de pujada del carrer Tarragona, per la qual cosa es desplaçaran al carrer Diputació les parades terminals de les línies V7 i D40, mentre que la 109 farà el recorregut ascendent pel carrer Entença.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES