
Un any més, i coincidint amb l’inici de la primavera, l’Associació Diversitat Funcional d’Osona (ADFO) i l’ADFOCET, el seu Centre Especial de Treball, han presentat la seva memòria anual de l’any precedent que recull tota la tasca realitzada per l’entitat a favor de les persones amb diversitat funcional de la comarca d’Osona, més de 5.000 segons les dades oficials de l’Idescat.
La memòria del 2021 reflexa el bon estat de salut de l’entitat i unes dades en clara tendència a la recuperació i l’alça, si bé en general no supera el llindar de les màximes aconseguides el 2019, abans de la pandèmia.
Reprenent l’activitat
Fent bo el seu lema Transformem obstacles en oportunitats, l’entitat ha pogut reprendre de mica en mica els tallers i activitats presencials, respectant aforament i seguint totes les mesures de prevenció. Els seus usuaris han tornat gradualment a les activitats habituals, amb la reactivació de la teràpia ocupacional i els tallers de superpoders; l’atenció integral a les persones que s’han acostat a l’entitat s’ha mantingut estable a pesar de les circumstàncies; i el servei d’inserció laboral d’Adfo ha pogut acompanyar, formar i inserir persones amb diversitat funcional o risc de vulnerabilitat segons els barems previstos.
En la memòria es destaca especialment la recuperació de la presencialitat, tant pel que fa a les activitats dels usuaris com pel SIL; també destaca l’impacte de les xarxes socials a l’hora de seguir l’actualitat de l’ADFO; la tendència a l’estabilitat en relació a la procedència dels fons i la total transparència dels comptes de l’entitat; i finalment, malgrat les dificultats que ha patit el CET degut als efectes de la pandèmia, el Centre Especial de Treball de l’Adfo albira a finals d’any una tendència a la recuperació i unes dades clarament a l’alça.


