24.9 C
Barcelona
Divendres. 3 juliol, 2020
Inici Tercer Sector La Confederació denuncia un nou retard en el pagament dels serveis d’atenció...

La Confederació denuncia un nou retard en el pagament dels serveis d’atenció de les entitats socials

El Tercer Sector Social ha fet públic el seu malestar i indignació

retard pagaments serveis atencio social
El retard obliga a les entitats socials a endeutar-se encara més // Foto: Arxiu

La Confederació ha denunciat un nou retard per part de la Generalitat dels abonaments de les quantitats corresponents al mes d’abril del Sistema Català de Serveis Socials que afecten a la gent gran, salut mental, persones amb discapacitat i atenció precoç que s’havien de fer efectius el pròxim 30 de juny.

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies va informar unes hores abans de la revetlla de Sant Joan en un comunicat que aquests abonaments “no es podran fer efectius dins el termini habitual”.

Això suposa un cop molt dur per les entitats del Tercer Sector Social, que estan suportant una situació econòmica insostenible, tal i com denunciava La Confederació el passat mes de maig, amb més de 75 milions d’euros en concepte de factures vençudes, i quasi 83 milions d’euros en concepte de subvencions executades i justificades. A aquesta situació de deute se li ha d’afegir l’impacte econòmic derivat de la COVID19 en concepte de sobre costos i pèrdua d’ingressos, estimat en més de 618 milions d’euros (de març a maig 2020).

Aquest nou retard en el pagament fa bona l’expressió, utilitzada per membres del mateix Govern, que “els serveis socials són el germà pobre de l’estat del benestar”, ja que obliga a les entitats a endeutar-se encara més, quan encara estan patint els efectes de la crisi sanitària provocada pel coronavirus.

Joan Segarra, President de La Confederació afirma que “un retard en els pagaments en aquest moment és inadmissible. Portem tres mesos explicant que l’impacte de la pandèmia sobre unes entitats que ja estaven en dificultats les pot acabar portant al col·lapse. I en lloc de respostes, ens trobem decisions d’aquests tipus. Plou sobre mullat”. I afegeix: “Recordem un cop més que estem parlant de serveis públics, la titularitat dels quals és de les administracions. El Govern i el conjunt d’ens públics són els responsables de garantir la sostenibilitat i la viabilitat d’aquests serveis, sense diferenciar entre els que gestionen de manera directa i els que gestionen en col·laboració amb les entitats socials. Ha arribat l’hora, sense més excuses, que l’actual Govern i la resta de formacions polítiques del nostre país demostrin si aposten o no pel teixit d’entitats socials per a la gestió dels serveis d’atenció a les persones”.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -

NEWSLETTER

Subscriu-te al nostre butlletí per estar al dia de les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius.

Últimes notícies

El Grup Alba inicia un nou model dels serveis diürns als nous espais de Guissona, Agramunt i Verdú

El Grup Alba ha iniciat un canvi de rumb dels seus serveis diürns cap a un model...

Katherina Harder: “ El format online ens permet acompanyar persones grans a relacionar-se amb la tecnologia”

Katherina Harder és la directora artística i de programació de La GRAN pantalla, el Festival Internacional de...

Dincat reclama ser escoltat a l’hora de revisar el model d’autonomia i atenció a les persones

Al igual que fa uns dies vam publicar al Diari de la Discapacitat el malestar en el...

La nova Estratègia Europea de la Discapacitat tindrà en compte a les empreses inclusives

El Parlament Europeu va aprovar el passat 19 de juny una esmena de la Comissió d’Ocupació i...