Diumenge, 4 juny 2023
Diumenge, 4 juny 2023
IniciTercer Sector SocialLa Confederació apel·la al nou Govern a abordar de forma urgent les...

La Confederació apel·la al nou Govern a abordar de forma urgent les necessitats del Tercer Sector Social

L’entitat presenta l’Anuari Especial Covid-19 per recordar l’impacte econòmic, laboral i organitzatiu de la pandèmia

covid-19-instruccions-facturació-despeses-entitats
La crisi de la Covid ha afectat molt a les entitats socials // Foto: Arxiu

La Confederació va celebrar ahir la seva Assemblea General Ordinària i va refermar l’apel·lació al nou Govern a abordar de forma urgent les necessitats del sector. En paraules de Joan Segarra, president de La Confederació: “Ara més que mai cal un Tercer Sector Social fort, amb capacitat per atendre en condicions l’emergència social que el país té per endavant”.

Escolta les declaracions de Joan Segarra, president de La Confederació

Entre les demandes que fa La Confederació, com a organització representativa del Tercer Sector Social, destaquen:

anunci guies d'arrel

1. Desplegament d’una Legislatura Social per poder fer front a l’impacte social i econòmic produït arran de la pandèmia.

2. Reconeixement del sector Social com a pilar fonamental de l’Estat del Benestar, al costat de Salut i Educació. És imprescindible superar els dèficits econòmics i estructurals que el sector ve suportant en els darrers anys.

3. Aprovació urgent d’uns nous pressupostos.

4. Desenvolupament del triple marc legislatiu de reconeixement i suport al Tercer Sector Social: La Llei d’Economia Social i Solidària que posi en valor altres models de fer economia i de fer empresa, amb una economia centrada en les persones i amb el màxim retorn social; La Llei d’Acció Concertada que asseguri el sense afany de lucre en la gestió de serveis públics d’atenció a les persones; La Llei del Tercer Sector Social que reconegui el rol del Tercer Sector Social en la defensa dels drets socials de la ciutadania i com a aliat estratègic de les administracions públiques a l’hora de donar resposta a les necessitats socials de les persones.

D’altra banda, La Confederació ha presentat l’Anuari especial Covid-19 – amb dades del 2020 – per recordar l’impacte econòmic, laboral i organitzatiu de la pandèmia a les entitats socials del país, i tenir així una fotografia el més exacte possible de com estava el sector ara fa just un any, en els  moments més durs de la pandèmia.

Aquest estudi demostra que les entitats, des del principi de la pandèmia, s’han hagut d’adaptar per tal de superar aquesta crisi sanitària, social i també econòmica. Tot i aconseguir-ho amb bona nota, la Covid-19 ha deixat el sector en una situació crítica que demanda una actuació urgent de les administracions per garantir la qualitat de vida de les persones més vulnerables.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content