
El Festival Solidari MUSICVEU, promogut per la Fundació Pinnae, ha presentat la seva dotzena edició en un acte celebrat a l’Auditori de l’Espai Cultural Fòrum Berger. L’acte ha comptat amb la presència de representants de la Fundació, de l’entitat beneficiària i d’empreses i institucions col·laboradores. El focus central de l’acció social d’enguany és l’Associació Autisme amb Futur, una entitat clau que es dedica a oferir serveis, acompanyament i oportunitats a infants, joves i adults amb autisme. La finalitat última d’aquesta col·laboració és millorar la qualitat de vida de les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i la de les seves famílies.
El MUSICVEU es consolida com un projecte que fa una clara aposta per la cultura com a motor de transformació social. Amb un total de 24 activitats, aquesta és l’edició més nombrosa pel que fa a la programació, amb una proposta artística eclèctica i de gran qualitat. Cada entrada, cada concert i cada aportació realitzada contribueix a fer créixer el fons que es destina a projectes amb un impacte social real i comunitari.
El festival té un esperit molt especial, ja que, a través dels seus esdeveniments culturals, dóna veu anualment a una acció social, tot generant ‘experiències úniques i ben autèntiques que combinen patrimoni, enologia i gastronomia local’, alhora que ‘estimulen l’economia circular i la màxima visibilitat pel valor del territori’.
Un cartell d’artistes destacat i col·laboració continuada
La programació d’enguany inclou una extensa llista d’artistes i formacions que actuaran per diversos espais del territori de l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i l’Anoia. Per primera vegada, el festival visitarà totes les comarques de la vegueria Penedès, amb l’objectiu de portar propostes culturals i solidàries de primer nivell a tot el territori, utilitzant espais tant públics com privats.
El cartell d’aquesta 12a edició inclou noms reconeguts com Els Pets, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, Halldor Mar Trio, Laura Andrés, In Crescendo, el monòleg de Miki d’Kai, Gerard Quintana i Jordi Batiste, E-Strings, Michael Legend, Mariona Escoda, The Black Barbies, Ramon Mirabet, Alfred Garcia, The Christians, Sole Giménez, Brothers in Band, Rosario, Maria Jaume, Clarence Bekker Band, Elton Song, La Reina del Pop, l’espectacle infantil Els Atrapasomnis, Port Bo i Roger Mas.
A més dels concerts, el festival també ofereix activitats paral·leles com xerrades, visites culturals, sopars solidaris i experiències en cellers i altres establiments col·laboradors, reforçant el seu esperit de cultura, comunitat i compromís. Finalment, cal destacar que Cava Rovellats col·labora per tercer any consecutiu amb el MUSICVEU comercialitzant un Cava Reserva 2023-Brut i addicionant una part del rendiment obtingut per les seves vendes al fons solidari.


