Dijous, 22 gener 2026
IniciCULTURA'Inclusió. Més enllà del cinema', una “carta d’amor” al setè art que...

‘Inclusió. Més enllà del cinema’, una “carta d’amor” al setè art que honra la cultura accessible

Dilluns 24 de juny, València acull una projecció especial de la pel·lícula 'Inclusió. Més enllà del cinema', projecte de Miguel Ángel Font per a l'accessibilitat universal

'Inclusió. Més enllà del cinema', una “carta d’amor” al setè art que honra la cultura accessible
Un espectador de la pel·lícula Inclusió, més enllà del cinema // Foto: Mi cine Inclusivo

Aquest dilluns, l’Acadèmia de Cinema, Netflix i l’Ajuntament de València organitzen una projecció especial de la pel·lícula ‘Inclusió. Més enllà del cinema’. Aquesta iniciativa sorgeix de la visió de Miguel Ángel Font, qui fa nou anys va reconèixer la necessitat d’ampliar l’abast del seu cinema per arribar a tothom.

Miguel Ángel Font va explicar que aquesta decisió li va permetre: “obrir les portes a persones amb discapacitat perquè gaudissin més de la història”. A partir d’aquell moment, va començar a investigar i a informar-se sobre com les persones cegues o sordes experimenten una pel·lícula, descobrint així l’audiodescripció. Des de llavors, aquest director s’ha dedicat a anar “més enllà de la llei” per impulsar un canvi significatiu en la indústria cultural. Segons Font, l’accessibilitat actual, limitada sovint al subtitulat, és un “gran error sistèmic” i ha de ser quelcom “més gran”.

La projecció a València, emmarcada dins del Campus d’Estiu que l’Acadèmia de Cinema celebra per quart any, busca conscienciar tant la indústria com els espectadors sobre aquesta realitat. Font destaca que ‘Inclusió. Més enllà del cinema’ és: “la primera obra cinematogràfica en què l’equip creatiu s’ha involucrat en l’adaptació a lectura fàcil, cosa que trenca barreres i mostra exemples de bones pràctiques dins del que és l’accessibilitat al medi audiovisual”. El film detalla tot el procés creatiu i de producció necessari per aconseguir un cinema veritablement inclusiu. A més, inclou testimonis de portaveus d’associacions per l’accessibilitat i de representants de les principals plataformes del sector audiovisual.

- PUBLICITAT -
Caos Teatre Tantarantana

Actualment, el projecte de Miguel Ángel Font, anomenat Mi Cine Inclusivo, continua assessorant plataformes com Disney i Mediapro, entre d’altres. Més enllà del seu missatge, el llargmetratge és cinema en estat pur: “hi ha moments de crítica, hi ha moments d’humor, hi ha moments molt bonics de com és treballar amb persones amb discapacitat”. De fet, més de 70 persones amb discapacitat han participat en el projecte, tant davant com darrere de les càmeres.

Font opina que: “el futur del cinema passa perquè es tingui en compte l’accessibilitat en els plans d’estudi”, tot i que reconeix que en la indústria “hi ha resistències” a causa del “desconeixement”. La pel·lícula, que comptarà amb un recurs de lectura fàcil per a persones amb discapacitat intel·lectual —una eina innovadora que va més enllà del subtitulat accessible i l’audiodescripció—, té entrada gratuïta fins a completar l’aforament.

El director assegura que la pel·lícula “ens ajuda molt que hi hagi debat, que passin coses”. Finalment, subratlla que el llargmetratge és: “una carta d’amor al cinema” i una “forma d’honorar també tota la feina que s’està fent des d’entitats com Plena Inclusió, Cermi o altres entitats similars” en pro de la inclusió i l’accessibilitat cultural per a totes les persones amb discapacitat.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.