Dijous, 3 juliol 2025
IniciINCLUSIÓ SOCIALEl Giving Tuesday recapta 1.500 vegades menys que el Black Friday i...

El Giving Tuesday recapta 1.500 vegades menys que el Black Friday i el Cyber Monday

giving-tuesday-recapta-femarec-prelabora
Campanya del Giving Tuesday per fer donacions al projecte Prelaboral // Foto: Femarec

Aquest dimarts 29 de novembre, després de la ressaca del Black Friday i el Cyber Monday, se celebrarà el Giving Tuesday, una jornada contraposada a l’esperit consumista de les dues primeres que pretén incentivar les bones accions (donacions d’aliments, diners, objectes de segona mà, voluntariat, etc.) en favor de les entitats socials. Aquest és el segon any que es realitza al nostre país, i ja són més de 300 les iniciatives que es poden recolzar.

Malgrat les bones intencions, la realitat és que entre el Black Friday i el Cyber Monday, en total, es facturaran 600 milions d’euros durant tot el cap de setmana. Per contra, durant el Giving Tuesday de 2015 es van recaptar només 400.000€, una quantitat 1.500 vegades inferior. També és rellevant saber que 9 de cada 10 espanyols compraran algun producte durant aquest cap de setmana, gastant de mitja

129 euros per persona, segons un informe d’«IMF Business School». Només, però, 1 de cada 8000 espanyols va fer una donació durant el Giving Tuesday anterior, col·laborant amb una mitja de 85€ per persona.

El Giving Tuesday però és un moviment solidari mundial que va guanyant terreny i enguany el nombre de iniciatives apuntades a la seva web oficial ha augmentat un 15% respecte a l’any passat i un 25% quant a nombre d’empreses inscrites. Aquestes donacions poden ajudar a tirar endavant diversos projectes d’entitats socials com els tallers d’arteràpia i teatre per als participants amb trastorn mental, discapacitat intel·lectual i/o alteració de la conducta del Prelaboral de Femarec. Aquests nois i noies treballen, en el marc del Prelaboral, per incorporar-se, a mig-llarg termini, al mercat laboral o retornar al sistema educatiu.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.