El Giving Tuesday recapta 1.500 vegades menys que el Black Friday i el Cyber Monday

Enguany ja són més de 300 les iniciatives que es poden recolzar

giving-tuesday-recapta-femarec-prelabora
Campanya del Giving Tuesday per fer donacions al projecte Prelaboral // Foto: Femarec

Aquest dimarts 29 de novembre, després de la ressaca del Black Friday i el Cyber Monday, se celebrarà el Giving Tuesday, una jornada contraposada a l’esperit consumista de les dues primeres que pretén incentivar les bones accions (donacions d’aliments, diners, objectes de segona mà, voluntariat, etc.) en favor de les entitats socials. Aquest és el segon any que es realitza al nostre país, i ja són més de 300 les iniciatives que es poden recolzar.

Malgrat les bones intencions, la realitat és que entre el Black Friday i el Cyber Monday, en total, es facturaran 600 milions d’euros durant tot el cap de setmana. Per contra, durant el Giving Tuesday de 2015 es van recaptar només 400.000€, una quantitat 1.500 vegades inferior. També és rellevant saber que 9 de cada 10 espanyols compraran algun producte durant aquest cap de setmana, gastant de mitja

BANER_300X250

129 euros per persona, segons un informe d’«IMF Business School». Només, però, 1 de cada 8000 espanyols va fer una donació durant el Giving Tuesday anterior, col·laborant amb una mitja de 85€ per persona.

El Giving Tuesday però és un moviment solidari mundial que va guanyant terreny i enguany el nombre de iniciatives apuntades a la seva web oficial ha augmentat un 15% respecte a l’any passat i un 25% quant a nombre d’empreses inscrites. Aquestes donacions poden ajudar a tirar endavant diversos projectes d’entitats socials com els tallers d’arteràpia i teatre per als participants amb trastorn mental, discapacitat intel·lectual i/o alteració de la conducta del Prelaboral de Femarec. Aquests nois i noies treballen, en el marc del Prelaboral, per incorporar-se, a mig-llarg termini, al mercat laboral o retornar al sistema educatiu.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*