Gairebé la meitat de les persones amb discapacitat pateixen discriminació laboral, segons Eurofirms Foundation

Un 48,6% de les persones amb diversitat funcional han estat discriminades almenys una vegada, mentre que el 21,9% troba impediments en demanar ajustos raonables

Gairebé la meitat de les persones amb discapacitat pateixen discriminació laboral, segons Eurofirms Foundation
Una dona amb discapacitat a una consulta mèdica // Foto: 123rfsubinpumson

Un nou estudi publicat per lEurofirms Foundation posa de manifest les barreres i els obstacles que encara s’han de superar per assolir una inclusió laboral efectiva i entorns de treball realment saludables. Les dades de la fundació indiquen que gairebé la meitat, concretament el 48,6% de les persones amb discapacitat, ha experimentat discriminació per la seva condició una o més vegades. Aquesta problemàtica s’agreuja, a més, pel fet que el 21,9% d’aquest col·lectiu ha trobat traves quan ha sol·licitat ajustos raonables al seu lloc de feina, com ara l’opció de teletreballar, horaris flexibles o adaptacions ergonòmiques.

El clima laboral tampoc esdevé sempre l’idoni, ja que el 32% dels enquestats amb discapacitat considera que el seu líder no té en compte les seves opinions. A més, el 28,5% ha afirmat haver rebut crítiques o queixes injustificades respecte a la seva autonomia o el seu rendiment professional. Aquestes dades s’emmarquen en un context en què, segons l’Eurofirms, les baixes laborals per salut mental van experimentar un increment del 17% durant l’any 2024, assolint la xifra de 468.000.

Malgrat els progressos realitzats, aquestes xifres reflecteixen que «encara queda camí per recórrer per garantir entorns laborals realment inclusius i saludables», segons l’Eurofirms. Aquesta reflexió es va fer en el marc de la darrera edició de l’esdeveniment ‘Líderes por la Inclusión’, una trobada organitzada per la fundació per fomentar la conversa sobre el benestar psicològic al lloc de treball i promoure espais laborals més inclusius, sostenibles i sans.

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

Durant la primera taula rodona de la jornada, que se centrava en el paper del lideratge en l’estratègia de benestar corporatiu, la directora d’Eurofirms Foundation, María Jordà, va destacar una altra dada preocupant: «el 61% de les persones amb discapacitat considera que el seu líder no l’impulsa a mostrar tot el seu potencial». En aquesta mateixa sessió, la periodista especialitzada en neurodivergència Marta Martín va compartir la seva pròpia experiència personal com a persona amb TDAH i altes capacitats, assenyalant que «aquestes condicions solen venir acompanyades de depressió i altres comorbilitats». En relació amb el lideratge, el professor Santiago Álvarez de Mon va subratllar la necessitat d’«integrar la fortalesa mental, la inclusió i la gestió d’estrès en la pràctica directiva».

La segona taula rodona es va enfocar en accions i mesures concretes que ja estan en funcionament en diverses empreses. La directora financera de De’Longhi, Imma Xampeny, va defensar l’aposta per les persones afirmant que «les companyies que cuiden la seva gent creen un cercle virtuós únic de benestar, lleialtat i compromís sostenible». Així mateix, el director de relacions laborals de Generali, Javier Zubicoa, va recalcar la importància de continuar lluitant contra la problemàtica de la salut mental: «encara que hàgim aconseguit trencar algunes barreres sobre la salut mental, hem de seguir impulsant mesures que ens permetin combatre-la. En el nostre cas, implementem sessions específiques i impulsem el coneixement sobre els riscos psicosocials que tots enfrontem en l’entorn laboral».

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES