Divendres, 14 febrer 2025
IniciESPORT ADAPTATEs presenta a Barcelona el programa llegat inclusiu "Vela per a tothom" 

Es presenta a Barcelona el programa llegat inclusiu “Vela per a tothom” 

La Federació Catalana de Vela, la Fundació Mi Alex i Barcelona Capital Nàutica, amb el suport de la Louis Vuitton 37a America's Cup, llancen una iniciativa per fer accessible la pràctica de la vela a persones amb diversitat funcional

un moment de la presentació del programa vela per a tothom
Un moment de la presentació del programa ‘Vela per a tothom’ // Foto: FCV

Divendres passat, el Barcelona International Sailing Center va ser l’escenari de la presentació del programa “Vela per a Tothom”, una iniciativa impulsada per la Federació Catalana de Vela, la Fundació Mi Alex i Barcelona Capital Nàutica, amb el suport de la Louis Vuitton 37a America’s Cup. 

El programa “Vela per a Tothom” inclou diverses accions principals com formació, suport a esportistes amb diversitat funcional, col·laboració amb clubs nàutics, creació d’una escola de vela adaptada i formació de tècnics especialitzats. Aquestes iniciatives busquen fer de la vela un esport accessible per a tothom, promovent la inclusió i l’accessibilitat en el món nàutic.

L’acte va comptar amb la presència de destacades autoritats com Anna Caula, secretària general de l’Esport i l’Activitat Física de la Generalitat de Catalunya; Grant Dalton, CEO de l’America’s Cup; Gabriel Masfurroll, president de la Fundació Mi Alex; i Josep Maria Isern, president de la Federació Catalana de Vela. També hi han assistit representants de la Fundació Barcelona Capital Nàutica, l’Institut Barcelona Esports de l’Ajuntament, la Diputació de Barcelona i regatistes de la classe Hansa, entre d’altres personalitats.

Josep Maria Isern va donar la benvinguda als assistents destacant la importància de consolidar l’impuls de la vela adaptada a Catalunya. Va expressar la seva determinació de replicar aquest model a tots els clubs de la Vela Catalana, assegurant que la inclusió i l’accessibilitat siguin una realitat a tot el territori. “Volem que tothom, independentment de les seves capacitats, pugui gaudir del mar i de l’esport en igualtat de condicions”, va afirmar Isern.

Gabriel Masfurroll va compartir la trajectòria de la Fundació Mi Alex en projectes de vela inclusiva i va subratllat la importància d’aquest nou projecte per a la ciutat de Barcelona. “A través de la nostra experiència de més de 16 anys al port d’Andratx amb l’escola de vela inclusiva, ha arribat el moment d’iniciar un projecte a Barcelona, ​​aconseguint un mar sense barreres i donant l’oportunitat a qualsevol persona de gaudir de l’esport de la vela”, va destacar Masfurroll.

Un dels moments més destacats va ser la presentació d’un vídeo del projecte “Vela per a Tothom”, seguit d’una entrevista als regatistes Rory Mckinna i Àngels Roca, que van compartir les seves impressions sobre la vela adaptada i les oportunitats que ofereix. Els dos regatistes estan actualment disputant la Kakapo Open Race, la primera regata internacional de vela adaptada a Catalunya, que se celebra des del passat 16 de juliol i finalitzarà el diumenge 21. Aquesta regata és una de les accions incloses al programa “Vela per a Tothom”.

Compromís amb la inclusió

Grant Dalton va ressaltar el compromís de la Louis Vuitton 37a America’s Cup amb aquest projecte i les oportunitats que es generaran gràcies a aquesta col·laboració. “El mar és un espai que ens uneix a tots, independentment de les nostres capacitats. Nosaltres, com a organitzadors de l’America’s Cup, estem orgullosos de donar suport al projecte ‘Vela per a Tothom’ i convidem totes les persones a sortir al mar a descobrir els beneficis de la vela. Navegar amb llibertat és una experiència transformadora que promou la igualtat i la inclusió”, va declarar.

Per la seva banda, Anna Caula va explicar les estratègies de la Generalitat en l’esport adaptat i els projectes conjunts amb la Federació Catalana de Vela. Va explicar que “si ens plantegem quin adjectiu defineix l’esport català seria el dinamisme constant. El projecte que avui presentem tracta d’això, de millorar, projectar i ser cada cop més inclusius, amb el món de la vela liderant, com sempre ha fet, i entenent que Catalunya també viu mirant al mar”.

Premis “Mi Alex”

Durant l’acte, Gabriel Masfurroll va presentar i lliurar els premis “Mi Alex” en reconeixement a persones i institucions clau en la promoció de la vela adaptada al país. Els premiats han estat Juanjo Beltran, responsable de vela adaptada del Club de Vela de Port d’Andratx i de la Reial Federació Espanyola de Vela, i Grant Dalton, CEO de la Louis Vuitton 37a America’s Cup.

L’acte va finalitzar amb la signatura d’una espelma per part de totes les autoritats i entitats participants, simbolitzant el compromís conjunt amb el projecte.

Secció patrocinada per
logo-fcedf

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES