
Des de Grup Focus, es manté el compromís amb l’exhibició de teatre per a totes les persones. Des de l’any 2013, la companyia col·labora amb Teatre Accessible, oferint cada temporada més de 15 funcions adaptades. Això converteix els seus espais escènics en referents dins del teatre privat en matèria d’accessibilitat.
L’accessibilitat cultural és clau per obrir les portes dels espais escènics a tots els públics. Mesures com el sobretitulat adaptat, el bucle magnètic i el so amplificat permeten a les persones amb discapacitat auditiva comprendre i gaudir millor dels espectacles.
Per a les persones cegues o amb baixa visió, l’audiodescripció és essencial. Aquesta eina, mitjançant una veu en off, transmet les accions més importants dels personatges en escena, millorant-ne la comprensió.
Pròximes funcions accessibles
- Teatre Romea: funció accessible de “Travy” el 21 de juny.
- Teatre Goya: obres “Un Déu salvatge” el 5 d’abril i “El favor” el 17 de maig.
- Teatre Condal: representació de “Lapònia” el 12 d’abril.
- La Villarroel: funcions accessibles de “Dones de ràdio” el 5 d’abril i “Un menú tancat” el 24 de maig.
Totes aquestes funcions comptaran simultàniament amb audiodescripció, sobretitulat i sistemes d’ajuda auditiva. Els dispositius no requereixen reserva prèvia i es poden recollir el mateix dia de la funció accessible al vestíbul del teatre. A més, els teatres de Focus disposen de bucle magnètic i so amplificat en totes les seves funcions.