Diumenge, 19 maig 2024
spot_img
IniciENTITATSEls serveis i projectes d'ASPID atenen durant el 2020 un total de...

Els serveis i projectes d’ASPID atenen durant el 2020 un total de 2.813 persones, un 10% més que l’any anterior

Més de la meitat han estat persones amb discapacitat

aspid persones ateses 2020
Una sessió del Projecte Canviant Perspectives // Foto: Aspid

Aspid ha atès l’any 2020 un total de 2.813 persones a través dels diferents serveis i projectes que gestiona, el que suposa un 10% més respecte als 2.452 de l’any 2019 (i el tercer any en la història de l’entitat amb més persones ateses, després de 2017 i 2018). Els principals grups atesos han estat el de les persones amb discapacitat, amb 1.460 usuaris (52%); de gent gran, amb 490 (17,5%); d’infants i joves, amb 463 (16,5%); en risc sociolaboral, amb 199 (7%), i de persones amb altres supòsits, amb 201 (7%).

Les 1.460 persones amb discapacitat ateses l’any passat per Aspid responien a les següents àmbits: suport en la recerca de feina (441 persones); tractaments de neurorehabilitació (78 persones), i informació i assessorament o serveis per incrementar l’autonomia personal (356 persones).

A més durant l’exercici passat Aspid va atendre 542 socis de l’entitat en accions de seguiment telemàtic, mentre que 45 d’aquests socis van adreçar-se a l’entitat per formular alguna demanda i/o orientació.

Quant al grup de gent gran, la majoria van participar en serveis i projectes de neuroprevenció (tallers de memòria, webinars de prevenció per a un envelliment saludable, tallers mindfulness) i també en serveis d’autonomia personal (serveis d’atenció domiciliària i assistència personal).

Pel que fa als infants i joves, el grup més nombrós (370 infants) va participar en projectes de sensibilització duts a terme per Aspid en escoles bressol i en escoles de Primària i Secundària.

Adaptació a la situació de pandèmia

La pandèmia de la Covid19 va condicionar fortament el desenvolupament del 2020 i va exigir una adaptació constant a la situació amb l’objectiu de continuar donant suport i assistència a les persones, malgrat la impossibilitat de desenvolupar molts serveis presencials.

En els primers mesos, el servei d’Atenció va dedicar setmanalment 270 hores a l’assistència personal a gent gran i persones amb discapacitat. El call center Suport24 d’ASPID, centrat especialment en els col·lectius de ciutadans més vulnerables del Segrià i la Noguera, va desenvolupar una gran activitat gràcies als 25 teleoperadors repartits en tres torns.

En els serveis adreçats a les persones amb més risc, com són els de teleassistència, ASPID va implantar un protocol nou, amb l’increment del nombre de seguiments dels usuaris i una incidència especial en les recomanacions bàsiques de les autoritats sanitàries.

El servei de NeuroLleida, malgrat estar suspesa l’atenció presencial, va oferir la possibilitat de tractaments online en format videoconferència.

Els Serveis d’Intervenció Socioeducativa, centrats bàsicament en el centre obert municipal El Gínjol, va continuar atenent 40 infants, fent un seguiment telefònic regular i donant eines a les famílies per establir pautes educatives i activitats que poden fer amb els fills durant aquest període.

D’altra banda, ASPID va iniciar a mitjans de juliol, en el marc del programa comunitari de cohesió social #SomTransformació, una nova iniciativa consistent en el seguiment telefònic individual dels 689 associats d’ASPID via telèfon per tal de saber si tenen alguna necessitat concreta sorgida dela situació provocada pel Covid-19 i/o relacionada amb la seva discapacitat. L’objectiu final era donar resposta, acompanyar i atendre les necessitats que es detectin en el decurs d’aquest seguiment.

Nous projectes posats en marxa el 2020

Malgrat els condicionants de la pandèmia, ASPID posar en marxa l’any passat una sèrie de nous projectes, com el Banc Solidari de Productes de Suport per a l’Autonomia Personal, una iniciativa que té l’objectiu de recollir, recuperar i cedir en règim de préstec solidari material ortopèdic a totes aquelles amb problemes d’autonomia personal persones que el necessitin. Es tracta de productes de suport i ajudes tècniques usades de tipus molt divers, com ara cadires de rodes, caminadors d’interior, grues, llits articulats, trípodes, elevadors de WC i cadires amb orinal, entre altres.

Igualment, l’entitat lleidatana va engegar un Servei d’Orientació i Acompanyament a les Famílies (SOAF-LLEIDA) destinat a millorar el seu benestar, tant a nivell de grup com personal i social. El servei orienta les famílies sobre qüestions relacionades amb l’educació dels fills i filles, dóna suport terapèutic especialitzat quan hi ha una dificultat o problemàtica específica i atén les necessitats de cada família fent un acompanyament de la mateixa i connectant-la, si cal, amb la xarxa de serveis i recursos de Lleida. 

D’altra banda, la proposta “Aprenent a viure després d’un ictus” va néixer com un programa complet de prevenció i neurorehabilitació per a persones afectades per ictus i les seves famílies. 

Finalment, el Projecte Pilot Dispositiu Vida Independent, iniciat el passat estiu, està destinat a que 7 persones amb discapacitat física i/o afectació neurològica assoleixin un alt grau de vida independent. 

- PUBLICITAT -

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content