
Després de l’èxit de la primera edició, en què es van exhaurir totes les entrades i es van recaptar més de 3.000 € per als projectes de CIPO, el TastaVins torna amb més força. La segona edició d’aquest tast de vins solidari se celebrarà el pròxim dissabte, 29 de març, de 18 h a 23 h, al Pati de l’Arteneu, i comptarà amb més cellers, més tasts guiats i noves experiències per als assistents.
Organitzat per CIPO amb la col·laboració de l’Arteneu, el TastaVins busca consolidar-se com una cita imprescindible per a professionals i aficionats del vi, però també per a aquelles persones que vulguin gaudir d’una experiència única endinsant-se en el món del vi a través de denominacions d’origen catalanes i productes locals. Segons Jordi Garcia, gerent de CIPO, “després de superar les expectatives en la primera edició, ens fa molta il·lusió poder tornar amb una proposta encara més enriquidora que ens permetrà apropar la tasca de CIPO a nous públics. I ho farem mentre oferim una experiència única al voltant del món del vi.”
Aquest any, el TastaVins manté el mateix format que la primera edició però amb novetats destacades:
- En el tast lliure, disponible de 18 h a 23 h, hi haurà diferents corners per degustar vins de renom i una oferta de tapes a càrrec del Pati de l’Arteneu. L’entrada (20 €) inclou 4 copes i es pot accedir en qualsevol moment dins de l’horari d’obertura.
- Hi haurà tres tastos guiats, un més que l’any passat, dirigits per Francesc Asens del celler Alta Alella (17 h), la sommelier Tània Duran de La Tànica (19 h) i Núria Castells de la botiga Mala Pell (21 h). El preu de cada tast és de 25 €.
- A les 22 h es farà una subhasta solidària de vins exclusius, alguns dels quals no es venen al públic.
Per accedir tant al tast lliure com als guiats, cal adquirir prèviament l’entrada, ja que l’aforament és limitat. Les entrades es poden comprar a través d’aquest enllaç fins a exhaurir les places disponibles.
El vi com a cultura i dinamització de Sabadell
A més de recaptar fons per a l’entitat, el TastaVins també busca dinamitzar l’agenda cultural de Sabadell, que cada cop compta amb més establiments dedicats a la cultura del vi i es va consolidant com una ciutat amb una oferta enoturística significativa. Amb aquesta iniciativa, CIPO ofereix un espai perquè botigues i productors de vi de quilòmetre zero i denominacions d’origen catalanes puguin connectar amb el públic i promocionar els seus productes.
Segons Garcia, “CIPO i l’Arteneu, com a entitats del tercer sector, contribuïm a dinamitzar l’ecosistema cultural i econòmic al voltant del vi a la ciutat. Continuem creant sinergies amb les quals tothom hi guanya.”
A més, Núria Virgili, responsable de captació de fons de CIPO, assegura que el TastaVins és una oportunitat per arribar a nous públics gràcies a la seva presència en l’agenda cultural de Sabadell. “Volem oferir una experiència divertida i enriquidora per a tothom i apostem per esdeveniments que aportin valor a la ciutat i connectin amb la comunitat.”