Divendres, 23 maig 2025
IniciGENT GRANEl sector de l’atenció a les persones grans amb dependència ha recuperat...

El sector de l’atenció a les persones grans amb dependència ha recuperat la normalitat després de l’apagada

La falta d'electricitat va posar a prova les residències, però l'acció coordinada de treballadors i veïns en va evitar el col·lapse. Diversos centres critiquen la manca de resposta de les administracions

El sector de la dependència supera l’apagada sense crisis greus gràcies al suport ciutadà i professional
La manca d’electricitat ha posat a prova les residències // Foto: Músicos por la Salud

El sector de l’atenció a les persones grans amb dependència ha recuperat la normalitat després de l’apagada generalitzada que ahir va afectar tota la península Ibèrica. La incidència ha tingut efectes desiguals segons la disponibilitat de generadors elèctrics en els diferents centres, element clau per mantenir les activitats essencials durant la interrupció del subministrament.

La situació va ser especialment crítica en residències que atenen persones amb alta dependència i mobilitat reduïda. Davant d’aquesta emergència, diversos centres han destacat la gran implicació dels professionals sanitaris i assistencials, que van actuar de manera ràpida i eficient per garantir la seguretat i benestar dels residents.

En molts casos, la col·laboració veïnal va ser determinant. Diversos ciutadans van acudir als centres per ajudar de manera voluntària, aportant suport logístic i facilitant tasques en moments complicats.

- PUBLICITAT -

Cinta Pascual, presidenta de l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA), ha reconegut l’esforç del sector: “Ahir es va demostrar un cop més els grans professionals que té el sistema d’atenció a la dependència del nostre país, col·laborant i fent possible que una situació tan complexa no generés una gran crisi i fos possible gestionar la situació fins avui que es va recuperant la normalitat”. A més, ha volgut posar en valor la solidaritat ciutadana: “Vull fer un agraïment també especial a tots els ciutadans que es van acostar als serveis d’atenció per mostrar la seva predisposició a donar un cop de mà i facilitar la tasca dels professionals”.

Tot i la resposta positiva del sector i la ciutadania, alguns centres han manifestat queixes per la manca de comunicació per part de les administracions, especialment les locals, que han de col·laborar amb les residències independentment de si són públiques o privades. També s’ha denunciat que, en diversos moments, els telèfons d’emergència no van funcionar correctament, fet que va generar inquietud davant possibles situacions crítiques de salut.

Finalment, els centres han fet una crida als centres d’atenció primària perquè col·laborin en el subministrament de bombes de recanvi per als usuaris amb necessitats de suport respiratori, una mesura que podria ser clau davant futures incidències.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.