
El Secretari de Treball, Francisco Ramos, i el Director d’Economia Social i Solidària de la Generalitat de Catalunya, David Bonvehí, van realitzar una visita a les instal·lacions de La FACT, Factoria Social de Terrassa, ubicades al carrer Campiones Olímpiques, 36 a Terrassa.
La comitiva de LaFACT que va rebre els representants governamentals va incloure Xavier Queralt, president de l’entitat; Ramon Flo, director general; Montserrat Lao, directora de l’àrea d’inclusió de persones amb discapacitat intel·lectual; Josep Datzira, director de l’àrea Retail; Núria Codina, directora de Formació; i Alexandra Hellín, responsable de Restauració Social.
La visita es va iniciar a les aules de formació de l’entitat. En aquests espais, persones amb discapacitat intel·lectual es formen diàriament en diverses famílies professionals, amb l’objectiu d’adquirir nous coneixements i facilitar la seva entrada al mercat laboral. Allà, el president de LaFACT, Xavier Queralt, va oferir una explicació detallada sobre la missió de LaFACT i els seus àmbits d’actuació als dos representants de la Generalitat de Catalunya.
Posteriorment, Francisco Ramos i David Bonvehí van tenir l’oportunitat de conèixer de primera mà el Rentat de Vehicles de LaFACT. Aquesta iniciativa és un clar exemple de socioempresa de l’organització que, igual que el Garden i Floristeria o Serveis Industrials, integra persones amb discapacitat intel·lectual en el seu equip de treball. Acompanyats per Josep Datzira, director de l’àrea Retail de LaFACT, van visitar la planta on es troba Serveis Industrials i van ser informats sobre les actuacions futures previstes per a aquests espais.
La jornada va culminar amb una exposició exhaustiva dels projectes actuals i futurs que LaFACT té previst impulsar en els propers anys. Actualment, LaFACT proporciona suport a més de 600 persones amb discapacitat intel·lectual, amb el propòsit d’aconseguir la seva plena inclusió en la societat.

