El Govern injecta 46 milions d’euros als Centres Especials de Treball per posar fi als retards en els pagaments

El conseller Miquel Sàmper admet errors administratius en la gestió de les subvencions i anuncia un increment pressupostari per al 2026 destinat a compensar la pujada del salari mínim

El Govern injecta 46 milions d'euros als Centres Especials de Treball per posar fi als retards en els pagaments
El conseller Samper durant la seva intervenció al Parlament // Foto: Sergi Ramos Ladevesa (Parlament de Catalunya)

El departament d’Empresa i Treball ha fet efectiu aquest dijous l’abonament de 46 milions d’euros dirigits als Centres Especials de Treball (CET). Aquesta partida cobreix les subvencions pendents dels mesos de gener a maig de 2025. El conseller Miquel Sàmper, durant la seva intervenció al ple del Parlament en resposta a una interpel·lació d’ERC, ha assumit la responsabilitat per la demora en els ingressos, tot afirmant que “aquest retard no se n’hauria d’haver produït” i reconeixent obertament una equivocació en el procediment administratiu de les ordres de pagament.

Per tal d’agilitzar la burocràcia, Sàmper ha destacat la publicació d’una convocatòria anticipada que permetrà que, ja al mes de gener, es puguin tramitar les sol·licituds del darrer trimestre de l’any. Pel que fa a les subvencions del període comprès entre juny i setembre, el titular d’Empresa i Treball ha precisat que els expedients estan en fase de revisió i es publicaran al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) durant els pròxims dies.

Sostenibilitat i futur del sector

De cara a l’exercici de 2026, el Govern preveu blindar la viabilitat dels CET amb un augment de la dotació pressupostària. Aquesta mesura busca absorbir l’impacte de l’increment del Salari Mínim Interprofessional (SMI) previst per a aquell any. L’objectiu de l’Executiu català és garantir que el creixement dels costos salarials no comprometi la funció social i econòmica d’aquests centres.

Dins del full de ruta de la Generalitat de Catalunya, el conseller ha avançat el llançament d’una nova edició del programa Diversitat per al 2026, amb un pressupost de 4 milions d’euros. Com a novetat, aquest pla inclourà una línia específica de suport directe a les empreses ordinàries. Segons ha detallat Miquel Sàmper, el programa neix amb una “vocació estructural” per facilitar que les persones amb discapacitat s’integrin de manera efectiva en el mercat laboral general, reforçant el model d’ocupació inclusiva al país.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES