El Congrés Internacional sobre Universitat i Inclusió abordarà el disseny universal de l’aprenentatge

Se celebra el 7 i 8 de novembre a Barcelona

II-congres-universitat-inclusio-disseny-universal-aprenentatge

El 7 i 8 de novembre se celebra a Barcelona el II Congrés Internacional sobre Universitat i Inclusió a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona (UB), que va dirigit als equips de recerca i a professorat interessat a promoure i millorar l’atenció a les persones amb discapacitat en l’ensenyament superior.

Enguany, el congrés se centra en les aportacions del disseny universal de l’aprenentatge per a l’accessibilitat i l’èxit dels estudiants universitaris amb necessitats especials. El disseny universal de l’aprenentatge és un model que proporciona un nou marc curricular que garanteix l’accessibilitat universal, de manera que qualsevol persona amb necessitats educatives especials, amb discapacitat o sense cap trastorn, pugui seguir els estudis amb normalitat.

BANER_300X250

Al llarg dels dos dies s’exposaran les experiències i pràctiques desenvolupades en l’entorn europeu i internacional en aquest àmbit a la Universitat de València, la Universitat Ramon Llull (URL), la University of Worcester (Regne Unit) i la University College Dublin (Irlanda). A més de les intervencions dels experts d’aquests centres també estan programades diferents taules de debat on es presentaran investigacions que suposen un avenç significatiu en l’atenció a l’estudiantat amb discapacitat.

En total, hi haurà 7 taules de debat amb un total de 35 comunicacions orals de personal investigador. Les taules es divideixen temàticament en el següents apartats: Accés a pràctiques i a empreses. Inserció laboral; Disseny universal de l’aprenentatge; Accés a la universitat. Acollida i seguiment; promovent la inclusió a la universitat; Trastorns del desenvolupament i salut mental; i Accés a la universitat (Tecnologia).

A més d’aquestes taules de debat s’atorgaran unes distincions per estimular la recerca jove en l’àmbit de la discapacitat. Per aquesta raó, la Fundació Prevent finança dos premis que reconeixen les contribucions de qualitat de joves investigadors en aquest congrés.

A les universitats catalanes estan matriculats actualment 3.411 estudiants amb discapacitat, i cada any ha augmentat el nombre d’alumnes que accedeixen a la universitat. En els darrers cinc anys, l’augment ha estat del 51,20%.

El Congrés està organitzat pel Govern de la Generalitat, mitjançant el Consell Interuniversitari de Catalunya i en col·laboració amb la Xarxa Vives d’Universitats.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*