El Congrés Estatal de Plena Inclusió reflexionarà sobre present i futur de l’ètica dels suports a les persones amb discapacitat intel·lectual

Se celebra els dies 28 i 29 de setembre a Oviedo i preveu l'assistència de més de 250 persones arribades de tot el pais

cartell congres estatal plena inclusio etica dels suports
Cartell del II Congrés Estatal de Plena Inclusió // Foto: Plena Inclusió

Els dies 28 i 29 de setembre, la ciutat d’Oviedo acollirà el II Congrés Estatal d’Ètica que organitzen Plena inclusió Espanya i Plena inclusió Astúries i on s’espera l’assistència d’unes 250 persones arribades de tot el país.

En aquesta trobada es reflexionarà sobre alguns dels dilemes presents i futurs que el moviment associatiu que dóna suport a més de 150.000 persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies, planteja com a claus per avançar en una ètica de les cures més respectuosa amb els drets de les persones i més ajustada als avenços aconseguits en els darrers anys.

Temes a debat i ponents de prestigi

L´estructura d´aquest Congrés Estatal permetrà combinar l’escolta de ponències marc, la de experiències vitals o l’exposició dels principals assumptes d’interès a partir de taules de debat.

Entre els temes que se’n van a tractar destaquen: Colideratge de les persones amb discapacitat; Intel·ligència artificial i tecnologia; Interdependència i estratègies; Ètica i bon govern.

Un dels atractius que presenta aquesta trobada, que porta per eslògan ‘Enclavament d’Ètica’ és la qualitat de les persones que hi intervindran. Entre ells destaquen Xabier Etxeberria, Catedràtic emèrit de la Universitat de Deusto, Agustín Domingo Moratalla, professor de Filosofia Moral i Política de la Universitat de València, Patrici Calvo, de la Universitat Jaime I i Fundació Étnor i Fernando González Urbaneja, president de la Comissió de Deontologia del Periodisme de la Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya.

Les inscripcions per assistir a aquest congrés encara estan obertes. Tota la informació del congrés a través d’aquest enllaç.

Secció patrocinada per
Logo_DINCAT-INTEGRAT
- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES