Diumenge, 17 octubre 2021
HomeEducació InclusivaEl CEDDD demana protocols específics per la volta al cole de més...

El CEDDD demana protocols específics per la volta al cole de més de 219.720 infants amb discapacitat

A falta de poques setmanes per la tornada continua la confusió

escola inclusiva dotació docents professionals
Els alumnes amb necessitats educatives especials protocols específics // Foto: Plataforma per una Escola Inclusiva

Des del Consell Espanyol per a la Defensa de la Discapacitat i la Dependència (CEDDD) han manifestat a través d’un manifest el seu  absolut suport a tot el col·lectiu de menors amb discapacitat que en tres setmanes tornen a les aules de les seves escoles, i van sol·licitar encaridament a les Conselleries d’Educació de les diferents Comunitats autònomes, s’analitzin i atenguin les situacions especials d’aquests nens i nenes que, donat el seu perfil, requereixen de suports i protocols especials per a preservar la seva salut i la del seu entorn.

Entre els Col·legis d’Educació Especial i els Col·legis ordinaris amb necessitats educatives especials, sumen el 32,9% del total de l’alumnat que rep una atenció educativa diferent (668.769). Nens i nenes amb òbvies vulnerabilitats, molt oblidades durant aquesta crisi, necessiten d’instruccions i protocols clars de actuació davant la imminent tornada al nou curs escolar.

Les famílies d’aquests menors, així com els gestors i educadors d’aquests centres estan profundament preocupats per l’absència d’unes pautes clares i concretes d’actuació Les famílies d’aquests menors, així com a els Gestors i educadors d’aquests centres estan profundament preocupats per l’absència d’unes pautes clares i concretes d’actuació per part de les Administracions, tant en els aspectes més generals dels possibles escenaris de prevenció i infraestructures necessàries com en aspectes més concrets de el desenvolupament diari de la activitat educativa.

En aquest sentit, el CEDDD creu fonamental activar els canals de comunicació necessaris entre les Conselleries d’Educació de les Comunitats Autònomes i les associacions de famílies afectades, col·lectius de gestió de centres d’Educació Especial i altres diversos que, per la seva quotidiana proximitat amb la problemàtica referida, són una font d’extrema utilitat per a la presa de decisions i de mesures adequades, així com per a una òptima assignació de recursos humans, organitzatius, materials i econòmics.

En aquest sentit, des del CEDDD expressen la seva màxima disposició a promoure i facilitar aquest diàleg de forma propositiva, ràpida (per les dates en què ens trobem) i sol·liciten una urgent emissió d’instruccions precises i específiques tant per als nens i nenes de l’Educació Especial, com per als nens i nenes que cursen els seus estudis en l’Educació Ordinària precisant suports específics.

De la mateixa manera han sol·licitat una coordinació completa i consensuada amb els agents familiars i professionals, coneixedors com ningú de les mancances, necessitats i, sovint, propostes i solucions per a assegurar un retorn segur i eficient a les aules.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES