24.8 C
Barcelona
Dissabte, 19 setembre, 2020

Últimes notícies

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

El CEDDD demana protocols específics per la volta al cole de més de 219.720 infants amb discapacitat

A falta de poques setmanes per la tornada continua la confusió

escola inclusiva dotació docents professionals
Els alumnes amb necessitats educatives especials protocols específics // Foto: Plataforma per una Escola Inclusiva

Des del Consell Espanyol per a la Defensa de la Discapacitat i la Dependència (CEDDD) han manifestat a través d’un manifest el seu  absolut suport a tot el col·lectiu de menors amb discapacitat que en tres setmanes tornen a les aules de les seves escoles, i van sol·licitar encaridament a les Conselleries d’Educació de les diferents Comunitats autònomes, s’analitzin i atenguin les situacions especials d’aquests nens i nenes que, donat el seu perfil, requereixen de suports i protocols especials per a preservar la seva salut i la del seu entorn.

Entre els Col·legis d’Educació Especial i els Col·legis ordinaris amb necessitats educatives especials, sumen el 32,9% del total de l’alumnat que rep una atenció educativa diferent (668.769). Nens i nenes amb òbvies vulnerabilitats, molt oblidades durant aquesta crisi, necessiten d’instruccions i protocols clars de actuació davant la imminent tornada al nou curs escolar.

Les famílies d’aquests menors, així com els gestors i educadors d’aquests centres estan profundament preocupats per l’absència d’unes pautes clares i concretes d’actuació Les famílies d’aquests menors, així com a els Gestors i educadors d’aquests centres estan profundament preocupats per l’absència d’unes pautes clares i concretes d’actuació per part de les Administracions, tant en els aspectes més generals dels possibles escenaris de prevenció i infraestructures necessàries com en aspectes més concrets de el desenvolupament diari de la activitat educativa.

En aquest sentit, el CEDDD creu fonamental activar els canals de comunicació necessaris entre les Conselleries d’Educació de les Comunitats Autònomes i les associacions de famílies afectades, col·lectius de gestió de centres d’Educació Especial i altres diversos que, per la seva quotidiana proximitat amb la problemàtica referida, són una font d’extrema utilitat per a la presa de decisions i de mesures adequades, així com per a una òptima assignació de recursos humans, organitzatius, materials i econòmics.

En aquest sentit, des del CEDDD expressen la seva màxima disposició a promoure i facilitar aquest diàleg de forma propositiva, ràpida (per les dates en què ens trobem) i sol·liciten una urgent emissió d’instruccions precises i específiques tant per als nens i nenes de l’Educació Especial, com per als nens i nenes que cursen els seus estudis en l’Educació Ordinària precisant suports específics.

De la mateixa manera han sol·licitat una coordinació completa i consensuada amb els agents familiars i professionals, coneixedors com ningú de les mancances, necessitats i, sovint, propostes i solucions per a assegurar un retorn segur i eficient a les aules.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, anuncis i ofertes exclusives del món de la discapacitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

NO ET PERDIS...

Els 300 milions de persones afectades per Malalties Rares celebren el seu dia reclamant una millor atenció

Com no podia ser d’una altra forma, el Dia de les Malalties Rares se celebra enguany el...

La demanda de població dependent a Catalunya supera de llarg les previsions en els darrers dos anys

D’ençà de l’entrada en vigor de la Llei de l’Autonomia Personal i l’Atenció a la dependència (LAPAD),...

El CERMI proposa una reforma legal que atorgui a les persones amb dependència el grau de discapacitat del 33%

El Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) ha fet arribar al Govern central...

El sector de la discapacitat reclama un Codi d’Accessibilitat adaptat a les necessitats reals del col·lectiu

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa del col·lectiu a...

Falten suports a l’aula per als alumnes amb síndrome d’Asperger

“El meu Asperger m'ajuda a no creure en mentides. Em fa diferent, i ser diferent és un...