31.4 C
Barcelona
Dissabte, 15 agost, 2020

ECOM lamenta que no es compti amb el col·lectiu afectat a la prova pilot de l’accés de persones amb escúters al transport públic

Destacades

Estudi de la mobilitat de les persones amb discapacitat en transport públic a BCN

TMB ha analitzat per primera vegada les característiques i necessitats de les...

El Govern invertirà 50M€ per protegir l’àmbit residencial de possibles rebrots de Covid-19

El Govern de la Generalitat de Catalunya continua centrat en la lluita...

El sector de la discapacitat urgeix a la creació d’un comitè d’emergència per la Covid-19

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), ha demanat...
Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

prova pilot escúters transports públics
La prova pilot es va iniciar el passat 26 de juny a Barcelona // Foto: gencat

Orientada a la futura regulació catalana de l’accés dels escúters i productes de suport per a persones amb discapacitat als transports públics, el passat 26 de juny es va iniciar a la ciutat de Barcelona una prova pilot d’accés d’escúters per a persones amb discapacitat a les línies de bus de TMB i a la xarxa de metro de la ciutat de Barcelona, promoguda pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, l’Institut Municipal de Persones am Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Transports Metropolitants de Barcelona (TMB).

El moviment associatiu de persones amb discapacitat física ECOM ha celebrat la posada en marxa d’aquesta iniciativa, però a la vegada ha lamentat que no s’hagi comptat amb la participació del col·lectiu afectat per al disseny i la posada en marxa de la prova.

En aquest sentit, la responsable d’accessibilitat de la Junta Directiva d’ECOM; Montserrat García, ha explicat que “com a representants de les persones amb discapacitat física, reivindiquem que qualsevol iniciativa que es posi en marxa que tingui afectacions en aquest col·lectiu sigui treballada conjuntament, per tal de garantir que es tenen en compte les necessitats de les persones i que els resultats que s’aconsegueixin suposen una veritable millora per a elles”. García ha afegit que “lamentem que en aquesta ocasió no s’hagi comptat amb nosaltres i que ara ens trobem amb una prova pilot amb què discrepem en alguns punts i de la qual desconeixem informacions bàsiques”. Seguint amb l’argumentació , la responsable d’accessibilitat ha manifestat que “com a interlocutors que som amb les entitats que agrupen les persones amb discapacitat física de la ciutat de Barcelona que, de fet, són les que haurien de participar en aquesta prova i a les que nosaltres podríem estimular a fer-ho, ens trobem en una situació de desinformació i de no saber ben bé què transmetre ni què respondre davant incidències que ens han notificat ja que s’han donat durant aquests primers dies”.

Passant a la valoració de la regulació de la normativa, Montserrat Garcia ha mostrat la seva disconformitat amb l’obligació aprovada de tenir un certificat de superació numèrica de determinats barems -com el de mobilitat reduïda-. aprovat. “Discrepem que la persona que no tingui reconegut el barem de mobilitat reduïda hagi de presentar un informe mèdic que acrediti que conviu amb una malaltia que afecta –temporalment o permanentment- la seva mobilitat, i ens preocupa com seran tractades les dades personals de salut i qui les gestionarà, ja que per llei han de gaudir de la màxima protecció”, explica García. “Això creiem comporta innecessàriament una discriminació dins el propi col·lectiu i torna a evidenciar la percepció medicalitzada que es té del col·lectiu per part dels responsables polítics i tècnics de les Administracions, que va en contradicció amb el que reivindica la Convenció Internacional dels drets de les persones amb discapacitat, que fuig d’aquest enfocament”, afegeix.

Finalment ECOM considera important que els fabricants i distribuïdors de productes de suport estiguin informats d’aquest procés de regulació i de quines són les característiques tècniques i els models d’escúters adequats per poder accedir al transport públic perquè les persones que vagin a comprar-ne un no comprin un

model que no podrà accedir-hi. “Creiem que si tècnicament ja han quedat descartats alguns models s’hauria d’informar ja els fabricants i distribuïdors per evitar despeses ‘inútils’ a un col·lectiu que ja té un greuge comparatiu de cost de vida amb la resta de la societat i, un cop ja es tingui el llistat definitiu dels models aptes, informar-ne també perquè es pugui orientar en la compra i informar si el model pot o no accedir al transport públic i que el client pugui triar amb tota la informació al seu abast”comenta García.

Subscriu-te a la Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius del diari de la DisCapacitat

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

El CERMI demana a Europa protegir els drets dels passatgers amb discapacitat en el transport aeri

Catorze anys després de l’aprovació del Reglament sobre els drets de les...

Estudi de la mobilitat de les persones amb discapacitat en transport públic a BCN

TMB ha analitzat per primera vegada les característiques i necessitats de les persones amb discapacitat en el...

Barcelona publica la resolució definitiva de la convocatòria de subvencions 2020

Amb data 6 d’agost, el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona ha fet pública la Resolució...

Finalitzen les obres de millora d’accessibilitat del pàrquing de l’Hospital Universitari de Vic

L’Hospital Universitari de Vic i Osona Salut Mental compte des d’ara amb un espai d’aparcament més accessible...

Arriba la Festa Major de Gràcia en format virtual i amb programa d’activitats inclusives

Del 14 al 21 d’agost tindrà lloc la celebració de la Festa Major de Gràcia, que per...

també pot interessar-te

- Advertisement -