El documental ‘Vides Diverses’ obre el I Cicle Cine Fòrum sobre Discapacitat de MIFAS

vides diverses cine fòrum grup mifas
‘Vides Diverses’ va obrir un debat sobre vida independent i autonomia personal // Foto: Grup MIFAS

El passat 16 de març es va passar el documental ‘Vides Diverses’ a la primera sessió del I Cicle Cine Fòrum sobre Discapacitat de MIFAS que va tenir lloc al seu Centre d’Atenció Integral. Una vintena de persones va assistir a aquest passi.

‘Vides Diverses’ és un documental protagonitzat per persones d’ECOM amb discapacitat física i experiència en vida independent, que mostra tant la necessitat com la capacitat d’autonomia de les persones amb discapacitat física. Des de la defensa de la diversitat en la societat, ens interroga sobre com ens veiem i com ens afecta la mirada dels altres, i ens apel·la a defensar el dret de totes les persones a decidir sobre la pròpia vida i a tenir les mateixes oportunitats.

La sessió va portar els assistents a reflexionar sobre l’autonomia personal i la vida independent i trobant un punt en comú que defensa la creació de nous models d’atenció a les persones amb discapacitat i que potenciïn la participació en allò que necessiten.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Un cop acabada la projecció, es va produir un intens debat conduït pel membre de l’Àrea d’Autonomia Personal i vida independent d’ECOM, David Villanueva. El va acompanyar Ismael Messaoudi usuari d’assistent personal des de fa 10 anys. Messaoudi va explicar la seva experiència personal fent incís en que el camí per viure sol no fa ser fàcil però recomana la figura de l’assistent personal perquè permet la independència i la llibertat de la persona per aconseguir el seu projecte de vida.

Les properes sessions del I Cicle de Cine Fòrum seran el dijous, 30 de març amb el documental ‘Yes, We Fuck’, dels directors Raúl de la Morena i Antonio Centeno. Aquest documental explica sis històries entorn a la sexualitat i la diversitat funcional. El dijous, 6 d’abril es projectarà ‘Els anys guanyatsde Jordi Molas, un documental que se submergeix en la vida de Jordi Molas, que va quedar tetraplègic als 20 anys a causa d’una lesió de rugbi.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES