Dimarts, 22 abril 2025
IniciINCLUSIÓ SOCIALCampanya per ajudar a pagar el lloguer i el cost d’acompanyament social...

Campanya per ajudar a pagar el lloguer i el cost d’acompanyament social a 2 homes amb trastorn mental

habitatge social lloguer persones trastorn mental
Els habitatges socials són un rescurs per a persones vulnerables // Foto: Imatge cedida per l’Ajuntament de Lleida

Dins del moviment global i solidari Giving Tuesday, un dia per donar, que se celebra el proper 27 de novembre, la Fundació Hàbitat3 i la Fundació Marianao fan una crida per aconseguir 4.500€ per ajudar a pagar durant un any una part del lloguer i del cost de l’acompanyament social a dos homes amb problemes de salut mental. A l’habitatge hi viuen dos homes de 20 i 41 anys amb trastorns lleus de salut mental. Lluiten per poder tenir una vida autònoma. El noi més jove estudia un cicle formatiu de mecànica i treballa per les tardes en una pizzeria per poder cobrir part de les despeses de la seva emancipació. L’altre home de 41 anys cobra una pensió de discapacitat i actualment està implicat en un projecte d’oci comunitari per a persones amb trastorn mental. Des de fa quatre anys es troben vinculats en projectes de la Fundació Marianao i des de fa 6 mesos viuen en un pis a Sant Boi de Llobregat cedit a la Fundació Hàbitat3 per un propietari particular. L’habitatge disposa de dos banys i d’espais independents, que el fan especialment adient per ells doncs tenen intimitat i poden viure de manera autònoma.

Tot i que l’habitatge ha estat cedit pel propietari a un preu moderat per sota dels preus habituals a la zona, amb els seus ingressos no arriben a cobrir la totalitat del lloguer i per continuar a l’habitatge els cal un ajut d’una tercera part. Així mateix, els cal un acompanyament addicional de suport en el dia a dia de la seva vida a la llar i en aspectes de gestió de la seva economia.

La Fundació Hàbitat3 i la Fundació Marinao s’han proposat aconseguir aquest repte a través d’una campanya de donacions que es poden fer a través de la web de migranodearena.

Aquest projecte està emmarcat dins del ‘Giving Tuesday’, un moviment global solidari que arriba després del BlackFriday i CyberMonday amb l’objectiu de millorar la cultura de la solidaritat i la cooperació al nostre país. Nombroses entitats socials participen enguany del #GivingTuesday, que tindrà lloc el dimarts 27 de novembre, promovent l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. per incrementar el suport de la ciutadania als seus projectes. Aquesta serà la quarta vegada que se celebra el Giving Tuesday a Catalunya.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.