La ciutat de Benidorm es convertirà les properes setmanes a l’epicentre del turisme accessible a Espanya a causa de les actuacions de ‘Turisme i termalisme Imserso-CNSE’, en què participaran 200 persones sordes de tot el territori nacional en dos torns; del 21 al 27 d’abril i del 5 a l’11 de maig, van informar les entitats convocants.
Es tracta d’una “experiència d’oci inclusiu” impulsada per la Confederació Estatal de Persones Sordes (CNSE) i la Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana (Fesord CV), que compta amb el finançament de l’Imserso, de la Fundació ONCE i de la Generalitat Valenciana. La iniciativa “té com a objectiu incrementar l’escassa oferta de turisme adaptat de què disposa la població sorda”, van explicar les organitzacions.
En aquest sentit, les actuacions de ‘turisme i termalisme IMSERSO-CNSE’ posen a disposició dels seus participants un programa d’activitats accessibles en llengua de signes complet; els turistes sords que hi participen tindran l’oportunitat de conèixer diversos llocs propers a Benidorm; el Museu de la Joguina i el Museu del Mar a Dénia, el Museu de la Xocolata a Villajoisa, o la Ciutat de les Arts i les Ciències a València; gaudir del capvespre a bord d’un catamarà; i recórrer amb barca L’Albufera.
Així mateix, es preveu la celebració de sopars de germanor a l’Associació Valenciana de Persones Sordes, i diverses trobades institucionals que comptarà amb la presència de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge de la Generalitat Valenciana, Susana Camarero; el president de la Diputació d’Alacant i batle de Benidorm, Antonio Pérez; la diputada de Benestar Social, Igualtat, Joventut, Cooperació i Voluntariat de la Diputació d’Alacant, Loreto Serrano; el director general de persones amb discapacitat de l’Ajuntament de València, Javier Copoví; el president de la CNSE, Roberto Suárez; i la presidenta de Fesord CV, Carolina Galiana, amb els beneficiaris del programa.
Es pot accedir al programa d’activitats del 21-27 abril a través d’aquest enllaç i al programa d’activitats del 5-11 maig a través d’aquest altre enllaç.