
El servei de teleassistència del Consell Comarcal de la Noguera, desenvolupat per ASPID a través d’un contracte de prestació de serveis, ha reforçat l’equip amb dues persones més i ha adaptat el seu protocol i procediment a l’actual situació de pandèmia provocada pel Covid-19.
El servei, fruit del contracte signat pel Consell Comarcal de la Noguera i ASPID, atén actualment 272 usuaris/mes. El programa està adreçat bàsicament a donar cobertura a la gent més vulnerable i amb risc (el col·lectiu de la gent gran).
El servei es porta a terme des del call center Suport24 d’ASPID. La incorporació de dos teleoperadors a l’equip habitual de treball té l’objectiu d’intensificar el seguiment dels usuaris i portar a terme les campanyes d’informació que marca el nou protocol sanitari.
En l’àmbit de les visites a domicili, degut a les restriccions de mobilitat i d’atenció a les persones de risc el nou protocol estableix la reducció del servei a les necessitats més urgents com són la revisió d’aparells amb una avaria o la instal·lació d’aparells per a noves altes que es considerin d’urgència i de vital necessitat mentre duri el període de confinament.
Les trucades del servei de teleassistència estan destinades a conèixer l’estat de salut de la persona (si es detecta algun dels símptomes principals de la malaltia, s’avisa d’aquesta incidència a la persona de referència o, si cal, al 112) i informar de la necessitat de seguir els criteris de prevenció que marca l’autoritat sanitària (no sortir de casa si no es imprescindible o urgent; si cal sortir, mantenir la distància de seguretat; rentar-se sovint les mans; si es detecta alguns dels símptomes, trucar al 061, etc.). A més, quan el servei de Suport24 detecta un cas positiu de COVID-19, s’informa de forma immediata al consell comarcal.
El servei de teleassistència està adreçat a persones grans i a persones dependents que viuen soles o passen molta estona al llarg del dia també soles. Consisteix en la instal·lació d’una central domèstica d’alarma
connectada permanentment i mitjançant la línia telefònica amb un centre de control que permet, davant una situació urgent i només prement un botó d’un medalló o d’una polsera, establir contacte verbal amb la central, que està preparada per donar resposta immediata i que disposa dels contactes de la família.
Aquest servei, iniciat l’any 2011, és fruit del contracte de prestació de serveis formalitzat entre el Consell Comarcal de la Noguera i ASPID.

