
L’Associació de Persones Sordes de Mollet del Vallès arriba als 40 anys d’història aquest 2025 i ho commemora amb un seguit d’actes que tindran lloc entre el 3 de maig i el 28 de juny.
Les celebracions van començar aquest dissabte 3 de maig, amb un acte inaugural a les 17 h a la Marineta, i finalitzaran el 28 de juny amb una cloenda a l’espai Prat de la Riba.
Una de les activitats més destacades serà el 14 de juny, coincidint amb el Dia Internacional de les Llengües de Signes, jornada en què es penjarà una pancarta a la façana de l’antic Ajuntament de Mollet.
Segons l’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio Calé, “amb aquesta programació volem donar visibilitat a l’associació i que la ciutadania plural i diversa de Mollet els conegui i sàpiga que formen part de la ciutat”.
Per la regidora d’Accessibilitat, Mari Carmen Moya, “sempre he pensat que independentment de les capacitats de les persones han d’estar integrats a la societat, i especialment a Mollet. Aquest acte és important perquè els ciutadans de Mollet coneguin i sentin el que senten les persones sordes”.
El president de l’associació, Francisco Alcolea, ha volgut reconèixer el suport institucional: “agraeixo a l’Ajuntament de Mollet tota la feina feta aquests mesos per tal de fer realitat les activitats commemoratives pels quaranta anys d’història de l’associació”.
L’Associació de Persones Sordes de Mollet treballa des de la seva fundació per millorar la qualitat de vida i defensar els drets de les persones sordes de la ciutat. A més de les activitats programades pel 40è aniversari, durant tot l’any ofereixen tallers, conferències i esdeveniments culturals oberts a la ciutadania.

