Marcar la ‘X Solidària’’ de la declaració de la renda pot ajudar milions de persones en situació vulnerable

Es presenta la campanya ‘X Solidària’ perquè els contribuents destinin part dels seus impostos a projectes socials'. Si tothom la marqués, es podrien recaptar fins a 861 milions d'euros

Marcar la ‘X Solidària’’ de la declaració de la renda pot ajudar milions de persones en situació vulnerable
Presentació de la campanya ‘X Solidària’ // Foto: Plataforma del Tercer Secto

La directora general de Famílies i Diversitat del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Patricia Bezunartea; la presidenta de la Plataforma d’ONG d’Acció Social, Yolanda Besteiro, i el president de la Plataforma del Tercer Sector, Luciano Poyato, han fet una crida perquè els contribuents marquin la casella 106 d’“Activitats d’Interès Social”, l’anomenada X Solidària, en la declaració de la renda. Aquest gest, que no comporta cap cost addicional per als contribuents, permet destinar un 0,7% dels impostos a projectes socials que donen suport a persones en situació de vulnerabilitat.

Aquesta iniciativa, coneguda com la ‘X Solidària’, ha aconseguit que més de 12,3 milions de persones la marquin en la seva declaració, cosa que va permetre recaptar més de 512 milions d’euros l’any passat. A més, el 2024 es van sumar 279.775 contribuents més a aquesta causa, fet que suposa que el 52% de la població ja hi participa. No obstant això, encara hi ha un 48% que no marca aquesta casella, i si ho fessin, es podrien recaptar fins a 861 milions d’euros destinats a col·lectius en risc d’exclusió social.

Besteiro va voler enviar un missatge als contribuents que encara no marquen la casella, recordant-los que “no els costarà res fer-ho i ajudarà milions de persones“. A més, va destacar que “si tothom ho fes, no es dividiria l’ajuda, sinó que es multiplicaria el seu impacte“.

L’any passat, segons el baròmetre del Tercer Sector, es van proporcionar 47 milions d’atencions directes a persones en situació vulnerable. No obstant això, s’ha observat un descens en la participació dels joves d’entre 20 i 29 anys, fet que preocupa les entitats socials.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Per la seva banda, Luciano Poyato va assenyalar que si tots els contribuents marquessin la ‘X Solidària’, les entitats del tercer sector podrien dur a terme “més projectes per aconseguir una societat més justa i inclusiva“. A més, va reivindicar el treball de les organitzacions socials, que lluiten contra les causes estructurals de l’exclusió i la pobresa.

També va intervenir Patricia Bezunartea, qui va destacar que el ministeri actua com a “vehicle per possibilitar aquesta canalització de la solidaritat” i va posar en valor la col·laboració entre les entitats socials i les administracions per donar resposta a les necessitats emergents.

Durant l’acte de presentació de la campanya, moderat per la periodista Lourdes Maldonado, van compartir els seus testimonis algunes persones beneficiàries de la ‘X Solidària’, com Helena Pallarés, mare d’Adrià i voluntària de la campanya ‘Dóna el Salt’ per a la detecció precoç de la hipoacúsia en la infància; Ramiro Gómez, professor que ha treballat en tallers de prevenció de conductes de risc per a joves amb UNAF, i María Martín, mare i beneficiària dels tallers per a famílies del mateix programa.

Aquest 2025, amb el lema #HazQuePase, la campanya preté arribar a més contribuents i conscienciar-los de la importància de marcar aquesta casella solidària per seguir ajudant qui més ho necessita.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES