ECOM estrena logotip i una nova identitat corporativa més moderna i actualitzada 

En el disseny del nou logotip s’han tingut en compte tres conceptes clau: força, moviment i autonomia personal

nou logotip ecom
Nou logotip de l’entitat // Foto: ECOM

ECOM, l’entitat representant de la discapacitat física i/o orgànica de Catalunya, ha estrenat un logotip i una nova identitat corporativa més moderna i actualitzada, que substitueix a la imatge corporativa que la identificava des de 2007.

L’actualització del logotip que s’ha dut a terme ha posat focus especialment en l’actualització de la icona de la cadira de rodes, un símbol que si bé no identifica totes les tipologies de discapacitat física i/o orgànica ni a totes les persones, sí segueix sent el símbol internacional de la discapacitat.

La renovació i actualització de la identitat corporativa d’ECOM s’ha fonamentat en tres elements clau: força, moviment i autonomia de la persona.

En els darrers setze anys hi ha hagut un canvi de mirada i percepció vers les persones amb discapacitat que ha anat des d’una percepció de la persona com a persona dependent cap una visió de la persona com algú amb autonomia i amb capacitat de decidir i fer per sí mateixa, i de liderar el seu projecte de vida. I aquesta és la visió que ECOM ha volgut incorporar a la seva identitat corporativa, per alinear la identitat corporativa amb l’objectiu principal de l’entitat, que és treballar per aconseguir que les persones amb discapacitat puguin tenir una vida autònoma i independent dins la comunitat.

Conscients també que actualment no totes les persones amb discapacitat se senten còmodes identificant-se amb la icona de la discapacitat, ECOM ha decidit optar per una icona més artística i menys fidel i identificable amb la icona oficial.

Millora de l’accessibilitat

Un altre element clau en la renovació de la identitat corporativa d’ECOM ha estat el de la millora de l’accessibilitat.

Per fer més accessible el logotip, s’ha canviat el color de les lletres ECOM del taronja al negre per millorar i facilitar al màxim la llegibilitat, així com també hem fet un canvi de tipografia, i s’ha passat a utilitzar la tipografia Atkison Hyperlegible, anomenada així pel fundador del Braille Institute, que es va desenvolupar específicament per augmentar la llegibilitat dels lectors amb baixa visió i millorar la comprensió.

També s’ha millorat la selecció cromàtica, passant a utilitzar una tonalitat de color taronja més accessible i incorporant un nou color, el verd, que és dels colors més accessibles.

La implantació de la nova imatge corporativa s’anirà fent de manera esglaonada, començant amb el format digital (web i xarxes) i fent-lo extensiu paulatinament en la resta de formats (paper i retulacions), pel que durant un temps conviuran les dues imatges corporatives, l’antiga i la nova.

Aquesta renovació i actualització de la imatge corporativa inclou tots els logotips identificatius d’ECOM, el de Federació ECOM, Fundació ECOM i la marca genèrica ECOM.

Aquest canvi d’imatge corporativa ha estat possible gràcies al suport de Fundación ONCE.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES