Federación AICE se suma al Dia Mundial de l’Audició sota el lema “Compte de l’oïda i l’audició per a tots, fem-ho realitat!”

Se celebra el 3 de març i tanca la commemoració de la Setmana de l’Audició

cartell dia mundial audició
Cartell Dia Mundial de l’Audició 2023 // Foto: Federació AICE

Demà, 3 de març, acaba la Setmana de l’Audició amb la celebració del Dia Mundial de l’Audició, promogut per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). La Federació d’Associacions d’Implantats Coclears d’Espanya (Federació AICE), com a membre del Fòrum Mundial de l’Audició de l’OMS, juntament amb Administracions i empreses de transport de diversos municipis de 16 comunitats autònomes ha estat realitzant, – des del passat 25 de febrer, Dia Internacional de l’Implant Coclear- diferents actes de conscienciació per tenir cura de l’audició sota el lema de la campanya d’aquest any “Compte de l’oïda i l’audició per a tots, fem-ho realitat!”

El Dia Mundial de l’Audició del 2023 destacarà la importància d’integrar l’atenció de l’oïda i l’audició a l’atenció primària com a component essencial de la cobertura sanitària universal.

Els problemes d’oïda i audició es troben entre els problemes més comuns de la població. 5% de la ciutadania té pèrdua auditiva (35dB de pèrdua o més). A Espanya es tradueix en més de 2,3 milions de persones. Segons l’OMS, el 60% es podrien identificar i abordar en atenció primària.

La prevalença de la pèrdua d’audició augmenta amb l’edat: entre els més grans de 60 anys, més del 25% pateix una pèrdua d’audició discapacitant.

La integració de l’atenció de l’oïda/audició als serveis d’atenció primària és possible mitjançant la capacitació i la formació específica del personal sanitari primari.

Aquesta integració beneficiarà les persones i ajudarà a avançar cap a la meta de la cobertura universal de salut.

Els implants coclears són dispositius electrònics que resulten especialment útils quan un audiòfon convencional ofereix poc o cap benefici (OMS), i es poden fer servir a qualsevol edat, tant en nadons com en adults i majors de 65+.

La pèrdua auditiva no tractada costa 16 mil milions d’euros anuals a Espanya, segons l’estudi Spend to Save.

Amb motiu del Dia Mundial de l’Audició, l’OMS llançarà el ‘Manual de capacitació en atenció primària de l’oïda i l’audició per a personal sanitari i medicina general’, que anirà acompanyat d’altres recursos adreçats a l’àmbit polític; gerents i propietaris de llocs d’entreteniment, i al públic en general, especialment la joventut.

Poden seguir-se les activitats, vídeos i històries compartides pels propis implantats amb els hashtags: #worldhearingday #DiaImplanteCoclear #escoltasegura #diamundialdelaaudició #curaauditiva #safelistening #hearingcare

Secció patrocinada per 
Logo_DINCAT-INTEGRAT
- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES