
Cinc nedadors cecs catalans buscaran aquest cap de setmana la classificació pel Campionat del Món a la vuitena edició del Trofeu Internacional de Natació Adaptada que es disputa a les instal·lacions del Club Natació Barcelona, organitzat per la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals (FECPC).
Aquesta serà la primera prova de l’any en piscina de 50 metres, que reunirà als millors nedadors paralímpics de l’Estat, 13 en total. Catalunya serà la Comunitat Autònoma que aporta més esportistes, amb la participació de cinc nedadors que formen part de la Federació Catalana d’Esports per a Cecs (FCECS): Marian Polo (S13), que nedarà 50 metres papallona, 200 papallona i 200 braça; Emma Feliu (S13), que competirà en 100 esquena, 100 lliures, 200 lliures, 50 lliures; Alex Villarejo (S13) nedarà 200 braça, 200 estils, 100 esquena i 100 lliures; Mahamadou Dembelleh (S11) participarà en 50 papallona, 50 lliures, 100 papallona i 100 lliures; i Xavier Carregal (S13) que competirà en 200 estils, 100 braça, 50 papallona i 100 lliures.
Tots ells buscaran la marca mínima que els permeti participar al proper Campionat del Món de natació que se celebrarà a Manchester el mes d’agost.
La competició
Les eliminatòries se celebren al matí amb nedadors amb i sense discapacitat, inclosos en sèries segons el seu temps d'inscripció, els més ràpids en les últimes sèries. Aquesta configuració fa que tots els nedadors paralímpics competeixin contra nedadors del seu mateix nivell, la qual cosa provoca una major competitivitat. Per la tarda, i ja separant als nedadors paralímpics dels que no tenen discapacitat, es nedaran les finals.
La classificació per passar a la final i per aconseguir les medalles es farà pel sistema multi-discapacitat per punts, és a dir, cada marca de cada nedador equivaldrà a una puntuació en funció de la classe a la qual formi part i del rècord del món d’aquesta classe. Això permetrà que tots els esportistes competeixin en igualtat de condicions, independentment de la classe a la qual pertanyin.
Secció patrocinada per



