
La Plataforma d’Accessibilitat de les Platges, de la qual forma part Dones No Estàndars, ha convocat una concentració el pròxim dissabte 26 de març a les 12h a la platja Nova Icària de Barcelona, per reclamar la millora del servei de bany assistit per a persones amb discpaacitat a les platges de Barcelona.
En aquest sentit, des de la Plataforma han enviat una carta a l’alcaldessa, Ada Colau, exigint una reunió urgent, amb la presència de representants del Consell Municipal Rector de la Discapacitat (IMPD) i de l’empresa concessionària AUNAR (especialitzada en socorrisme i atenció espais naturals).
Aquesta acció s’emmarca dins la campanya ‘Plataforma de platges adaptades de Barcelona’, que la plataforma promou per evitar que passi com en anys anteriors, que a meitat de juny només hi havien dues platges accessibles a la ciutat. “Es manté la discriminació envers nosaltres, perquè no podrem gaudir de les plates fins el 14 de juny, i continuen les mateixes restriccions horàries i de servei que van patir durant la pandèmia”, recorda Àngel Urraca, un dels organitzadors de la concentració.
Per promoure la participació s’està difonent un Manifest, elaborat per la “Plataforma d’Accessibilitat”, on es queixen del greuge comparatiu i la discriminació greu contra les persones amb discapacitat, que se’ls redueixi l’accés als punts de les platges reservats fins al 14 de juny (aquest estiu només podran gaudir del servei d’ajuda al bany uns 90 dies), amb un horari concret i amb cita prèvia (exactament el mateix que durant el 2020 i el 2021). A més, estan obligats a firmar un document si necessiten acompanyament al bany.
La Plataforma també reclama un millora del servei de bany assistit, que l’any passat va ser deficitari. De la mateixa manera, reivindica un nou punt de servei a la platja del Bogatell -aquesta temporada només hi hauran a les platges de Sant Miquel, Nova Icària i Fòrum-, i que tots els punts disposin de vestidors, lavabos, cadires, passarel·la de fusta fins a l’aigua i llocs per poder gaudir de la sorra i del sol.
Angel Urraca, comenta que “és un menyspreu per al nostre col·lectiu les exigències requerides, com si les platges fossin d’una entitat privada”. Per això, juntament amb els membres de la Plataforma, en la carta enviada a l’alcaldessa, van explicar la problemàtica, i van proposar un nou pressupost ampliat d’acord amb les converses mantingudes amb AUNAR. De moment només han sigut convocats per a una reunió el 4 d’abril amb el regidor Joan Ramon Riera, el gerent de l’IMPD, algú representant de l’empresa BCASA i de la Regidoria d’Emergència Climàtica.
Urraca comenta que a l’estiu a Nova Icaria pot haver-hi com mínim uns 60 usuaris. “Necessiten un nou espai de platja”, i defensen que: “No volem donar passos endarrere. Tornarem a reivindicar servei especial a 4 platges, en condicions i amb el personal necessari, una reivindicació per la qual van lluitar des de fa 20 anys i al final gairebé ho van aconseguir fins al confinament. Només volem gaudir de la platja, com a tothom”, aclara.
Secció patrocinada per


