
El projecte “L’hort al terrat”, impulsat per l‘Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), disposa ja de vuit horts urbans en terrats gestionats per persones amb discapacitat, després de la incorporació del terrat del Palau Foronda, situat a l’edifici públic de la Síndica de Greuges de Barcelona i l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, a la Ronda Sant Pau, 43-45.
Aquest nou espai, gestionat per usuaris i les usuàries de les entitats de persones amb discapacitat Centre Psicoteràpia Barcelona (CPB) i Centre Condal, disposa d’una capacitat per a plantar 440 hortalisses, verdures i plantes aromàtiques.
Les persones que conreen els horts tenen discapacitat física, intel·lectual o un trastorn de salut mental i disposen del suport tècnic de l’empresa Groots Hydroponics, que els ensenya a plantar, conrear i collir les hortalisses.
El projecte “L’hort al terrat” va començar la primavera de 2016 amb l’objectiu de fomentar la inclusió social de les persones amb discapacitat i es promoure la seva autonomia i aprenentatge en l’àmbit de l’horticultura a través de la cura dels horts.
L’hort al terrat en escoles de primària
Donada la bona resposta del projecte, l’any 2020 es va iniciar un nou projecte al terrat de l’escola pública Francesc Macià, al districte de Sants-Montjuïc. L’alumnat de 3r de Primària comparteix la cura i el manteniment de l’hort amb persones amb discapacitat intel·lectual i trastorn de la conducta del Centre de Dia Tres Pins de la Fundació Sant Pere Claver.


