
Més de 450 persones van poder seguir aquesta setmana per streaming la Gala Benèfica contra la Covid-19 de la Fundació Finestrelles, que va oferir un concert en homenatge a tots els que lluiten diàriament contra la pandèmia, i que a la vegada va servir per celebrar el 45è aniversari de l’entitat.
En principi estava previst veure l’acte també de forma presencial a l’Auditori AXA de l’Illa Diagonal a Barcelona, però les últimes restriccions decretades pel Govern per aturar els contagis, va fer recomanable descartar aquesta opció per prudència.
Sota el nom «L’Òpera és medicina» la gala benèfica va ser un homenatge a tots els que lluiten cada dia per la nostra salut i el nostre benestar. L’obra creada, dirigida i presentada per Marcel Gorgori, encarregat de fer que els espectadors viatgessin en el temps, mirant com ha tractat el personal mèdic, la medicina, i la malaltia, la història de l’òpera.
Això va ser possible per les grans interpretacions de moments emblemàtics de la història de la música representats pel baríton Toni Marsol, el tenor Carles Cosías, la soprano Isabella Gaudí i al piano Josep Buforn.
La total recaptació de l’acte anirà destinada al fet que les persones usuàries de la Fundació Finestrelles, persones amb discapacitat intel·lectual, puguin gaudir al llarg de l’any d’activitats que ajudin a millorar la seva estimulació cognitiva.


