
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les persones amb discapacitat visual quan usen la xarxa d’autobusos, i de la que es podran beneficiar entre 7.000 i 10.000 persones a Barcelona.
Aquest assistent ja està disponible a través de l’aplicació mòbil TMB. Ajuda a localitzar el bus i accedir-hi, ja que permet identificar la línia a la qual pertany el bus que s’acosta a la parada -el que facilita l’accés a parades dobles i en les que s’aturen diverses línies-.
El sistema es basa en la interacció entre balises electròniques (també anomenades beacons) i els telèfons mòbils dels usuaris: «Treballem al costat de les organitzacions de persones amb discapacitat visual i mobilitat reduïda per innovar i fer del transport públic un lloc més segur i accessible «, va explicar Rosa Alarcón, presidenta de TMB.
A més, l’usuari pot enviar un missatge al conductor perquè sàpiga que a la propera parada hi ha una persones amb discapacitat visual que vol pujar a el vehicle, i, en una parada doble, això pot suposar que l’autobús ha de detenir-se en els dos punts de parada, segons va explicar TMB.
Aquesta millora ha comportat la instal·lació d’unes 1.080 balises bluetooth
Aquesta millora ha comportat la instal·lació d’unes 1.080 balises bluetooth que es comuniquen telemàticament amb l’aplicació mòbil i amb el sistema d’informació del conductor, i que s’uneix a el desplegament total de sistema NaviLens de senyalització de les xarxes de metro i autobús de Barcelona.
A la presentació també hi estava present Joan Ramon Riera, president de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat que va comentar que “les persones amb discapacitat no volen cap dret de més, però sí tots els drets”.


