
La Secretaria de l’Agenda Urbana i Territori del Departament de Territori i Sostenibilitat, a través de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (AHC), ha obert la convocatòria perquè les comunitats de propietaris puguin accedir a una nova línia de crèdit al 2% d’interès per finançar les inversions en rehabilitació, eficiència energètica i accessibilitat que facin les comunitats de propietaris.
D’aquesta manera les comunitats de propietaris que necessitin fer obres tindran accés a un finançament en condicions preferents que els permetrà cobrir l’import total de la inversió, i disposar dels diners abans d’iniciar les obres. Serà la comunitat qui respon del crèdit, ja que cada propietari és responsable només per la seva quota de propietat davant la comunitat, i aquesta davant l’ICF.
Aquesta línia de finançament està dotada amb 100 milions d’euros i els préstecs comptaran amb un tipus d’interès fix sobre el qual s’aplicarà una bonificació per part de l’AHC, quedant aquest en un 2%. El termini d’amortització serà de màxim 15 anys.
Es calcula que amb aquests préstecs es podran finançar la rehabilitació de fins a 10.000 habitatges per un import mínim de 30.000 euros per comunitat.
En la línia de fomentar la conservació i la millora en la seguretat i accessibilitat, s’inclouen les obres relatives a la conservació dels fonaments, cobertes, terrasses, façanes, patis i mitgeres, la instal·lació d’ascensors, videoporters i instal·lacions de domòtica, entre altres.
Les actuacions se subvencionen segons la tipologia, i pel que fa a les actuacions per a la millora de la seguretat i l’accessibilitat, se subvenciona un 35% amb un màxim de 4.000 euros per habitatge, i 40 euros per metre quadrat de superfície construïda.
Les sol·licituds de préstec s’han de presentar i formalitzar telemàticament per mitjà del formulari que estarà a disposició dels sol·licitants al web de l’ICF. Per poder accedir a les subvencions, els edificis han de disposar obligatòriament de l’informe de la Inspecció Tècnica de l’Edifici (ITE).

