La 20a campanya ‘Una Poma per la Vida’ recapta 54.905 euros a favor de les persones amb esclerosi múltiple

La Fundació Esclerosi Múltiple i Bonpreu i Esclat tanquen l'edició del seu 20è aniversari amb la venda de 36.603 pomes per finançar la neurorehabilitació i la recerca d'aquesta malaltia

La 20a campanya ‘Una Poma per la Vida’ recapta 54.905 euros a favor de les persones amb esclerosi múltiple
Celebració de la 20à edició de la campanya ‘Una poma per la vida’ // Foto: Fundació Esclerosi Múltiple

La 20ena edició de la iniciativa solidària ‘Una Poma per la Vida’, impulsada per la Fundació Esclerosi Múltiple amb la col·laboració de la cadena de supermercats Bonpreu i Esclat, ha aconseguit recaptar un total de 54.905 euros. L’assoliment d’aquest balanç ha estat possible gràcies a la comercialització, tant física com virtual, de 36.603 pomes de proximitat procedents de Girona i Lleida. Aquests fons es destinaran a garantir els serveis d’atenció integral per a les 12.000 persones que viuen amb aquesta malaltia causant de discapacitat a Catalunya.

Amb el resultat d’aquesta darrera acció, la trajectòria acumulada al llarg de dues dècades de projecte supera ja la xifra d’un milió d’euros recollits. La totalitat del finançament s’ha canalitzat històricament cap als programes de neurorehabilitació i acompanyament que desenvolupa la institució, orientats a millorar l’autonomia personal i el benestar de l’alumnat i usuaris, així com a finançar projectes de recerca científica.

Mobilització del voluntariat i suport de les entitats

La jornada central d’aquesta edició va tenir lloc el dissabte 24 d’octubre a les superfícies comercials de Bonpreu i Esclat a tot el territori català. Un equip format per més de 400 persones voluntàries va coordinar la venda directa de les peces de fruita a un preu d’1,5 euros, mentre difonia informació sobre la realitat de la discapacitat orgànica associada a aquesta patologia i la tasca que duu a terme l’entitat.

Rosa Masriera, directora executiva de la Fundació Esclerosi Múltiple, va agrair el suport de la ciutadania i va remarcar la rellevància d’aquests recursos per «impulsar iniciatives orientades a millorar el benestar físic, emocional i social de les 12.000 persones que conviuen amb l’esclerosi múltiple a Catalunya». Per la seva banda, la responsable de responsabilitat social corporativa del Grup Bon Preu, Susanna Juan, va assenyalar que «la responsabilitat social és un dels principis que ens mou i la poma solidària s’ha consolidat com una cita al calendari de Bonpreu i Esclat».

Col·laboracions artístiques i xarxa de suport digital

La celebració del 20è aniversari va incloure la creació d’un logotip commemoratiu elaborat per l’il·lustrador Jordi Labanda. Així mateix, l’esdeveniment va comptar amb la implicació del sector gastronòmic mitjançant el disseny de receptes especials per part del pastisser Christian Escribà, la xef Àngels Puntas i la sommelier Meritxell Falgueras, les quals es poden consultar a les eines digitals de l’organització.

La difusió de la campanya ha estat reforçada a les xarxes socials per creadors de contingut com Noelia (bakerybynoelia), Laura Martín (missohlaura), Lydia Llopart (Iaia Atòmica), Bruno Gimeno (brunisimo), Noelia (happy.ohana), Aleix Tomàs (aleixtomaas), Amaya Martorell (amayamartorell), Sue Moya (art_by_sue), Carla i Marta de Plan Comida, Rebeca (Blackburnthings) i Pau (persucarhipau). Les línies de venda virtual continuen habilitades a través del portal web de l’entitat www.unapomaperlavida.cat i de la plataforma en línia de la cadena de supermercats.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES