
La federació Down Catalunya i el Col·legi de Logopedes de Catalunya (CLC) han signat un conveni de col·laboració destinat a impulsar la recerca, potenciar la formació continuada i garantir una intervenció de màxima qualitat per a les persones amb síndrome de Down. Aquesta aliança neix d’un compromís compartit per generar coneixement i oferir noves eines de treball als professionals del sector.
Mitjançant aquesta unió de forces, ambdues entitats crearan espais de treball conjunts per desenvolupar seminaris, activitats formatives especialitzades, publicacions de caràcter científic i propostes culturals. Des de la federació Down Catalunya es destaca que aquest conveni suposa un salt de qualitat històric per al suport diari que reben les persones amb aquesta condició i les seves famílies.
Una intervenció crucial en totes les etapes del creixement
Un dels objectius transversals de l’acord és visibilitzar la tasca de la logopèdia, una disciplina de la salut de vegades desconeguda però vital per al desenvolupament global. La intervenció dels logopedes resulta fonamental des de la lactància, on es tracten aspectes com la succió, fins a la vellesa, per mantenir la comunicació i l’autonomia personal.
En el marc d’aquesta firma, la federació ha entrevistat la degana del Col·legi de Logopedes de Catalunya, Xon Belmonte, de qui han destacat el seu ferm posicionament entorn del potencial de les persones amb diversitat funcional, assegurant en la conversa que “el diagnòstic mai defineix una persona ni determina el seu futur”.
Secció patrocinada per


