El Patronat de Turisme presenta l’oferta turística inclusiva de la Costa Brava i el Pirineu de Girona

També es presenten les bases de la 2a edició del Premi Costa Brava Inclusive Mobile Film

turisme inclusiu costa brava pirineu girona
El turisme inclusiu és un mercat en alça // Foto: Pere Duran

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona va presentar aquest passat dimarts a la seu del Mobile World Centre de Barcelona l’oferta turística inclusiva de la Costa Brava i el Pirineu de Girona i les bases de la segona edició del Premi Costa Brava Inclusive Mobile Film davant d’una cinquantena de representants d’associacions, fundacions, federacions, agències de viatges especialitzades en viatges inclusius i mitjans de comunicació.

En aquest sentit el Patronat de Turisme va anunciar dues novetats: d’una banda, que està elaborant un estudi de diagnosi de l’accessibilitat entre les 700 empreses i entitats turístiques associades a l’entitat per conèixer el grau d’accessibilitat de la destinació, i, de l’altra, que l’entitat ha adquirit tres cadires Joëlette, que cedirà als tres parcs naturals gironins acreditats amb la Carta europea de turisme sostenible (el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, el Parc Natural del Montseny i el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter) amb la voluntat d’acostar les persones amb mobilitat reduïda als espais naturals del nostre territori.

BANER_300X250

En relació amb la segona edició del Premi Costa Brava Girona Mobile Film, promogut per l’Associació Elsa Integració, amb la col·laboració del Festival de Cinema de Girona, i seguint l’aposta del Patronat de Turisme per universalitzar el turisme i per aplicar la tecnologia al turisme, es participa en la difusió del concurs inèdit de treballs audiovisuals fets amb mòbil que mostrin vacances inclusives a la Costa Brava o al Pirineu de Girona, amb l’objectiu de promocionar la destinació per mitjà de les xarxes socials. Enguany, la segona edició compta també amb el suport de Telefónica, que contribuirà a difondre el concurs a través de projeccions a les pantalles de la zona comercial del Mobile World Centre, així com a través de les seves xarxes socials i l’agenda d’activitats.

Durant la presentació, el vicepresident de l’entitat, Jaume Dulsat, va manifestar que “el Patronat de Turisme està amatent a les necessitats del mercat turístic, de la demanda, i també té en compte les qüestions socials”. Dulsat va afegir que “treballem per universalitzar el turisme i acollir visitants amb diversitat funcional, un segment de mercat creixent que contribueix a la diferenciació”.

El turisme inclusiu, un mercat en alça

Actualment el segment de mercat de turisme inclusiu té unes demandes turístiques que no queden satisfetes per l’oferta existent a les destinacions. Europa compta amb 83 milions de turistes potencials, i el 70 % d’europeus amb diversitat funcional tenen possibilitats físiques i econòmiques per viatjar.

Per aquest motiu la demarcació de Girona està adaptant la seva oferta per acollir aquest segment de mercat: s’amplien les places d’allotjament accessible, se suprimeixen barreres arquitectòniques en gran part dels recursos turístics del territori, es millora el servei de línies regulars i discrecionals de transport per a persones amb mobilitat reduïda i usuàries de cadires de rodes, i proliferen nombroses empreses d’activitats que ofereixen productes adaptats per a persones amb diversitat funcional (com ara vela, globus aerostàtic, caiac, hípica, submarinisme, bicicleta, parapent, etc.).

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona va remarcar durant l’acte de presentació de la seva oferta que l’entitat treballa amb els organismes públics, les empreses gironines i diverses organitzacions, com ara Once, Mifas, Ecom i Elsa Integració, perquè la destinació esdevingui una destinació turística per a tothom i capdavantera en el Mediterrani.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*